دلیلی بر اعمال سیاستهای نادرست است

نرخ بالای بهره بانکی به صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی نرخ بالای سود تسهیلات به صنعت خودرو را سیاستهای نادرست در این راستا عنوان کرد و گفت : قطعا اجرای اقتصاد مقاومتی ،مستلزم حمایت و تقویت تولید داخل است .


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی نرخ بالای سود تسهیلات به صنعت خودرو را سیاستهای نادرست در این راستا عنوان کرد و گفت : قطعا اجرای اقتصاد مقاومتی ،مستلزم حمایت و تقویت تولید داخل است .

ابوالقاسم جراره: لازمه پرداختن به اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت : امروز نگاه به تولید داخل وحمایت از این بخش  باید به گونه ای باشد که همانند سایر بازارهای به مسائلی چون خدمات پس از فروش و دیگر موارد نگاه شود قطعا نگاه موجود با وضعیت تولید در دنیا قابل مقایسه نیست و مسلما مشکلاتی در این راستا وجود خواهد داشت.

وی در ادامه بر اصلاح ساختارهای تولید در کشور  تاکید و خاطر نشان کرد : باید نگاه موجود به تولید در کشور تغییر یابد تا شرایط و حمایت های بهتری از حوزه تولید به شکل واقعی انجام شود.

وی تصریح کرد : قطعا نگاه کنونی به تولید ، خصوصا در صنعت خودرو ، نگاه  درستی نیست و باید تسهیلات که به این بخش اختصاص می یابد منطقی تر و با سود کمتر ارائه گردد که هم تولید کننده تشویق شود و هم سرمایه ها به بخش تولید سوق پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم نگاه متفاوت به بخش های خدماتی و تولیدی  در کشور ، تصریح کرد : امروز اغلب  کشورها نگاهی مجزا به حوزه تولید و صنعت دارند بنابراین برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی که منظور مقام رهبری نیز است راهی جزء تقویت تولید وجود ندارد.

نماینده قشم و ابوموسی در ادامه به برگزاری جلسات کمیسیون صنایع در راستای بررسی تسهیلات حوزه تولید و صنعت خودرو و بهره دریافتی در زمینه پرداخت و اظهار داشت : با توجه به جلساتی که دراین جهت صورت گرفت مقرر گردد تا صندوق توسعه ملی در خصوص حمایت از تولید کمک های بیشتری را داشته باشد و قطعا در آینده نزدیک اطلاعات کامل تر آن منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3471
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه