میهن صنعت:

نرخ بیکاری در پایان سال آینده کمتر از ۱۲.۴درصد خواهد شد/بیکاری را مهار می‌کنیم

میهن صنعت: معاون رئیس‌جمهور با اشاره به استفاده از منابع فاینانس در پروژه‌های عمرانی در سال آینده گفت: با این اقدام، انتظار افزایش سطح اشتغال را داریم و نرخ بیکاری را مهار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدباقر نوبخت امروز در بخشی از نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی دولت برای کاهش بیکاری در سال آینده تغییر چندانی نسبت به نرخ بیکاری امسال ندارد، گفت: بودجه عمومی سال 93 نسبت به امسال انقباضی است و 7.3 درصد کاهش دارد، اما مخارجی که در کشور انجام خواهد شد، می‌تواند در بخش‌هایی انبساطی تلقی شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: بخش انبساطی مربوط به پروژه‌های عمرانی است که از منابع گسترده فاینانس استفاده می‌کند و در بودجه عمومی آن را تبدیل به ریال نکرده‌ایم.

نوبخت اظهار امیدواری کرد: با انجام فعالیت‌های عمرانی ناشی از تزریق این منابع، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل‌شده فعال شوند و بسیاری از کارگران بیکارشده، مشغول کار شوند، به همین جهت انتظار افزایش سطح اشتغال وجود دارد.

به نقل از ایسنا وی اظهار امیدواری کرد: نرخ بیکاری در پایان سال آینده کمتر از 12.4 هم باشد و با این شرایط حداقل می‌توانیم بگوییم نرخ بیکاری را مهار می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34341
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه