میهن صنعت :

نسخه هیبریدی شارژی از بی ام و X5 ساخته می شود

میهن صنعت : بی ام و تایید کرده که به زودی نسخه ای ارتقا یافته از شاسی بلند کانسپت X5 ای درایو سال گذشته خود را معرفی خواهد کرد که گام بعدی این خودروساز در بازار شاسی بلندهای هیبریدی شارژی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بی ام و تایید کرده که به زودی نسخه ای ارتقا یافته از شاسی بلند کانسپت X5 ای درایو سال گذشته خود را معرفی خواهد کرد که گام بعدی این خودروساز در بازار شاسی بلندهای هیبریدی شارژی است.

این نمونه اولیه جدید که مخصوص نمایشگاه خودروی نیویورک هفته آینده است مدل تولید شده ای را نشان می دهد که گمان می رود از سال 2015 در برخی بازارها به فروش برسد.

کانسپت X5 ای درایو اصلی که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال گذشته به نمایش درآمد از سیستم هیبریدی شارژی جدید بی ام و با موتور چهار سیلندر توربوی 245 اسب بخار به همراه موتور الکتریکی 93 اسب بخار بهره می برد.

بی ام و اعلام کرده این سیستم شتاب صفر تا صد این شاسی بلند بزرگ را کم تر از 7 ثانیه می کند و میانگین میزان مصرف سوخت آن 3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. میزان آلایندگی کربن این خودرو کم تر از 90 گرم در هر کیلومتر است.

به گزارش خبرخودرو،  هم چنین این کانسپت مانند اکثر خودروهای هیبریدی شارژی الکتریکی از حالت رانندگی کاملا الکتریکی با محدوده حرکتی حدود 30 کیلومتر بهره می برد. در ضمن، این کانسپت می تواند بدون تغییر حالت الکتریکی به بیشینه سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45605
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه