میهن صنعت :

نصب فیلتر جاذب ذرات معلق ،برای خودروهای دیزلی وارداتی الزامی شد

میهن صنعت : سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت خواست که ثبت سفارش و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی دیزلی سنگین منوط به نصب فیلتر جاذب ذرات معلق(DPF) شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست در این نامه خواسته که ترتیبی اتخاذ شود که ثبت سفارش خودروهای سنگین دیزلی درون‌شهری از اول مهرماه سال جاری و ثبت سفارش خودروهای دیزلی سنگین برون‌شهری از اول فروردین سال آینده با رعایت شرط نصب فیلتر جاذب ذرات معلق انجام شود.


نصب فیلتر جاذب ذرات معلق برای خودروهای دیزلی بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 1393 الزامی شده بود و از ابتدای آذرماه 1394 نیز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی دیزلی وانت، سبک و ون منوط به نصب فیلترهای جاذب ذرات شد.

بر همین اساس و بنا به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست خودروهای وارداتی سنگین نیز مشمول قانون نصب فیلتر جاذب ذرات شده‌اند که ثبت سفارش خودروهای سنگین درون شهری و برون شهری نیز طبق زمان‌بندی با رعایت این شرط انجام خواهد شد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85129
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه