رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

نصب ۲ هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها

میهن صنعت : رئیس پلیس راهور ناجا از نصب بیش از دو هزار دستگاه دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: جانمایی نصب این دوربین‌ها در ۳۶ هزار کیلومتر از جاده‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار "تقی مهری" در بازدید از قرارگاه پلیس راه گلستان گفت: این دوربین‌ها با همکاری پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در جاده‌های شریانی کشور از جمله محورهای "تهران- کرج"، "قزوین- زنجان- تبریز" و "قزوین به رشت" نصب می‌شود.

وی نصب این دوربین‌ها را در راستای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در راستای راهبردهای راهور در سال 1395 دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیکی با همکاری آموزش و پرورش در قالب جذب همیاران پلیس، پلیس‌یارجوان و نوجوان در مناطق شهری و با همکاری دهیاران در مناطق روستایی از دیگر راهبردهای پلیس راهور در سال جاری است.

سردار مهری با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته افزود: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 300 تصادف منجر به فوت داشتیم که نتیجه آن کشته شدن 16 هزار و 500 نفر از هموطنان بوده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را سه عامل اصلی در تصادفات منجر به فوت در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: میزان تصادفات پارسال در مقایسه با سال 1393 با وجود افزایش یک و نیم میلیونی وسایل نقلیه موتوری (خودرو و موتورسیکلت) در سال 94، کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی رانندگان نسبت به قوانین رانندگی و رعایت آن و کنترل و نظارت‌هایی که توسط پرسنل راهور انجام می‌شود از عوامل اصلی کاهش چند درصدی تصادفات منجر به فوت با وجود افزایش وسایل نقلیه بوده است.

به گزارش ایلنا وی گفت: در سال گذشته یک و نیم میلیون جلد گواهینامه جدید برای متقاضیان در کشور صادر شده که آمار کل گواهینامه‌های فعال به 25 میلیون جلد افزایش یافته است، ضمن اینکه هم اکنون 18 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو و 10 میلیون و 800 دستگاه موتورسیکلت در کل کشور فعال است.

سردار مهری آمار تصادفات در گلستان به‌ویژه در بخش موتورسیکلت سواران را در مقایسه با میانگین کشوری بالا دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر و تلاش برای فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم تاکید کرد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85957
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه