مهندس علی شاه بیک مدیر تضمین کیفیت کرمان موتور:

نظارت بر کیفیت صنعت خودرو در تلاطم پیچیدگی فرایند تولید

فرایند تولید خودرو یک فراینده بسیار پیچیده است که پیچیدگی این فرایند، کنترل کیفیت را بدون داشتن یک برنامه مشخص کیفی، غیر ممکن می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس علی شاه بیک مدیر تضمین کیفیت کرمان موتور عنوان کرد : فرایند تولید خودرو یک فراینده بسیار پیچیده است که پیچیدگی این فرایند، کنترل کیفیت را بدون داشتن یک برنامه مشخص کیفی، غیر ممکن می کند.

وی در ادامه افزود : اگر فرض را بر این قرار دهیم که در یک خودرو 5000 قطعه وجود خواهد داشت و 10 پارامتر بر روی هر قطعه شامل تغییرات شود که باید کنترل گردد، حال کافیست که هر یک از این پارامترها در تیراژهای تولید 100 یا 200 هزارتایی دچار مشکل شود، نتیجه اش واضح است و آن هم این که به طور میانگین در بررسی هایی که انجام شود در یک درصد کم تعداد بسیار زیادی خطا وجود خواهد داشت.

شاه بیک با اشاره به پیچیدگی صنعت خودرو بیان داشت : باید قبول کرد که پیچیدگی موجود در صنعت خودرو شاید در هیچ صنعت دیگری وجود نداشته باشد.با نگاهی سطحی درخواهیم یافت که ارتباط صنعت خودرو با دیگر صنایع به چه شکل بوده و از طرفی نگاه بیرونی به صنعت خودرو که آن هم انتظارات مردم است،  همه و همه باعث خواهد شد که مسیر کیفیت، مسیر پر پیچ و خمی به نظر رسد.

وی ادامه داد : کافی است کمی در جامعه سیر کنیم و به گفتگو با سطوح مختلف سنی جامعه در خصوص صنعت خودرو بنشینیم.بدون شک متوجه خواهیم شد که سطوح مختلف جامعه به فراخور موقعیت اجتماعی،مالی و علمی درگیر کیفیت در صنعت و البته صنعت خودرو می باشند.

برکسی پوشیده نیست که مسیر کیفیت در صنعت خودرو مستلزم برنامه ریزی کلان به خصوص در حوزه آموزش است.

مدیر تضمین کیفیت کرمان موتور در پایان خاطرنشان کرد : وقت آن رسیده که ماننده بسیاری از کشورهای پیشرفته ی دنیا، دانشگاه ها در خدمت صنعت کشور و در مسیر رشد کیفیت و آموزش نیروهای تخصصی قدم بردارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95654
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه