صنعت خودرو در بوته نقد کارشناسان/۴

نعمت‌بخش: قیمت‌گذاری خودرو سال ۷۴ در حاشیه بازار تعیین می‌شد/دولت دخالت نکند

میهن صنعت : رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه در سال ۷۴ تا ۷۶ طبق نظر سازمان حمایت، قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار انجام می‌شد، گفت: دولت نباید در قیمت‌گذاری خودرو دخالت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن قطعه‌سازان در جریان مناظره امروز تلویزیونی با موضوع بررسی وضعیت خودرو با اشاره به اینکه معتقد به رقابتی بودن خودرو در ایران هستم،‌اظهار داشت: امیدوارم علاوه بر مردم، مسئولان نیز به این صحبت‌ها گوش فرا دهند.

وی در واکنش به صحبت‌های قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 1.3 دهم تصادفات بابت عدم توجه به جلو است، گفت: بر اساس اطلاعات کمیسیون سازمان استاندارد، بخشی از تصادفات مربوط به کیفیت خودرو نیست.

وی افزود: باید از تجربه جهانی استفاده کنیم، چرا که در هیچ جای دنیا دولت‌ها در قیمت‌گذاری خودرو نقشی ندارد.

نعمت‌بخش تاکید کرد: در سال 73 و 74 کمیته‌ای برای هماهنگی فروش خودرو تشکیل شده بود که بر اساس آن خودرو با قرعه‌کشی به خریداران فروخته می‌شد؛ در ماه 12 سال 73 مصوبه‌ای توسط شورای اقتصاد تعیین شد که خودرو در حاشیه بازار قیمت‌گذاری و به فروش برسد.

وی گفت: در این زمان سال‌ها به دولت بابت فروش خودرو پول می‌دادیم، تا اینکه در سال 77 دعوای میان وزارت بازرگانی و دستگاه‌ها ایجاد شد که پس از آن رئیس جدید سازمان حمایت بندهایی از هزینه‌ها را قبول نداشت و بر اساس آن مجددا مباحث مربوط به قیمت خودرو به شورای اقتصاد واگذار شد.

به گزارش فارس رئیس انجمن قطعه‌سازان در پایان تصریح کرد: در این زمان شورای اقتصاد برای از بین رفتن دعوا اختیار قیمت‌گذاری را از وزارت بازرگانی به وزارت صنعت واگذار کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47854
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه