«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نفت بالاخره کاهش پیدا کرد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص چشم انداز تقاضا با کاهش مواجه شد اگرچه تحریم های جدید علیه ایران و تشدید تنش های خاورمیانه منجر به تقویت بازار نفت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص چشم انداز تقاضا با کاهش مواجه شد اگرچه تحریم های جدید علیه ایران و تشدید تنش های خاورمیانه منجر به تقویت بازار نفت شده است.

شاخص نفت خام برنت 57 سنت معادل 0.9 درصد افت داشته و به 64 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید ونفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 58 سنت معادل یک درصد به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 32 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به ترتیب در هفته گذشته رشد 5 و 10 درصدی را تجربه کردند.

دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران، رهبر انقلاب اسلامی و دیگر مقامات رسمی تهران را با تحریم های جدید مورد هدف قرار داد.

تام اوسیلیوان، موسس سازمان مشاوره انرژی و امنیت متیوس در این خصوص عنوان کرد:« این اقدام می تواند به طور موثری از هرگونه مذاکرات برای پایان دادن به این بحران ها جلوگیری کند.»

برخی براین باورند که تهدید درگیری های نظامی در این منطقه کاهش پیدا کرده است. از طرفی دیگر، امیدواری ها برای حل اختلاف تجاری چین و آمریکا افزایش یافته و سرمایه گذاران در انتظار مذاکرات دو کشور در نشست جی 20 هستند.

بانک فدرال رزرو دالاس طی گزارش خود در روز گذشته از تولید ضعیف خبر داد و کاهش تقاضای نفت را یک تهدید اعلام کرد.

تحلیلگران معتقدند که ادامه توافق کاهش عرضه اوپک پلاس می تواند تا حدودی عرضه را با محدودیت مواجه کند و این گروه برای مذاکره در تاریخ یک الی دو جون با یکدیگر ملاقات می کنند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در روز گذشته عنوان کرد: همکاری بین المللی در تولید نفت خام به ثبات بازار نفت کمک کرده و اکنون بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است.

تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا (دو عضو کلیدی اوپک)منجر به کاهش تولیدات نفت شده و مقامات روسیه، واشنگتن را متهم  به استفاده از تعرفه‌ها و تحریم‌ها برای کسب سهم بازار برای صادرات انرژی خود کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179044
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه