صرامی فروشانی:

نوسازی ناوگان تجاری در دست انداز نبود تسهیلات

میهن صنعت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و تجاری را در کشور ضروری است گفت: تامین و تجهیز سی‌ان‌جی به روش بیع متقابل و بی‌او‌تی از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد تامین می‌شود ب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از عصر خودرو محسن صرامی فروشانی در گفت و گویی، درباره روند تسهیلات دهی در موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت: باید پذیرفت برای جایگزینی خودروهای فرسوده اعم از عمومی و شخصی در کشور باید سازمان های مختلفی با هم هماهنگی ها لازم را انجام دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: سازمان محیط زیست کشور به عنوان مدعی کنترل آلودگی هوا در کشور باید با همکاری مجلس، وزارت کشور شرایط لازم را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و عمومی توسط شهرداری ها فراهم کنند که یکی از لازمه های انجام این مهم ارائه تسهیلات است.

صرامی فروشانی تصریح کرد: روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها و حتی در شهرهایی کوچک چند سال است که به دلیل عدم ارائه تسهیلات نوسازی نشده است که این موضوع باید اصلاح شود.

وی با تاکید براینکه نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و تجاری را در کشور ضروری است ، افزود: با توجه به اینکه هر ساله منابع مالی ناشی از مصرف بالای سوخت در این بخش درحال هدر رفت است بنابراین تلاش در جهت نوسازی خودروهای فرسوده سنگین اقدام خوبی در جهت حفظ منابع خواهد بود ودر که بند ق تبصره 2 قانون بودجه نیز به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص یافته است که باید این بند از سوی تمامی دستگاه های ذی ربط مورد توجه قرارگیرد.

صرامی فروشانی در پاسخ به این سوال که خودروسازان معتقدند که بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد با ابهاماتی رو به رواست ؟گفت: تامین و تجهیز سی‌ان‌جی به روش بیع متقابل و بی‌او‌تی از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد تامین می‌شود  به نظر نمی رسد که دستگاه های مربوطه با توجه به  منابع مالی بانک ها بتوانند پولی برای ساخت این تجهیزات از منابع خود پرداخت کنند اما این موضوع دلیل قانع کننده ای نمی تواند برای اجرا نشدن این بند از قانون شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید شرایط ارائه وام کم بهره و بلند مدت را در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تسهیل کند، گفت: البته شرایط دریافت وام ها نیز باید منطقی باشد تا امکان سوء استفاده از این تسهیلات غیرممکن شود البته باید تمامی دستگاه های مربوطه به این موضوع توجه داشته باشند که به دلیل فرسودگی بخشی از ناوگان تجاری و سنگین، سالانه معادل میلیارد ها تومان سوخت اضافی در این بخش مصرف می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=61382
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه