«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نگاهی به آزرا، سدان خوشتیپ هیوندای

هیوندای آزرا یا گرنجور، از نسل چهارم در کشور ما حضور دارد و توانست در همان ابتدای کار محبوبیت و فروش خوبی را برای خود دست و پا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هیوندای آزرا یا گرنجور، از نسل چهارم در کشور ما حضور دارد و توانست در همان ابتدای کار محبوبیت و فروش خوبی را برای خود دست و پا کند. میزان رضایت خریداران از این خودرو به قدری بالا بود که نمی‌شد جایی را پیدا کرد که یک آزرا در آن وجود نداشته باشد. پس از عرضه موفق نسل چهارم، نسل پنجم این خودرو نیز وارد کشور شد تا موفقیت‌های هیوندای در بازار ایران تکمیل شود. این نسل با طراحی کاملا متفاوت و جدید به ایران آمد و باردیگر مورد استقبال قرار گرفت تا نشان دهد موفقیت امری شانسی نبوده و این کیفیت است که یک محصول را تبدیل به گل سر سبد می‌کند. میزان فروش نسل پنجم در مقابل نسل چهارم کمتر بوده که آن هم به علت افزایش تورم و بالا رفتن قیمت خودرو در آن سال‌ها است.

سال گذشته نیز کرمان موتور نماینده رسمی هیوندای در ایران اقدام به واردات نسل ششم این خودرو محبوب کرد اما متاسفانه این اقدام مصادف با اعمال تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو شد. با این وجود تنها چند دستگاه از آزرا 2018 به دست مشتریان رسید. این خودرو که در اصل سال 2016 معرفی شد از نظر طراحی خارجی و داخلی پیشرفت بسیار زیاد و قابل ملاحظه‌ای کرده است. آزرا جدید مانند دیگر محصولات جدید هیوندای از جلوپنجره شش ضلعی با خط‌های افقی از جنس کروم استفاده می‌کند که آن را بسیار لوکس و مجلل نشان می‌دهد. با اینکه این سدان تقریبا در رده سدان‌های نیمه لوکس در کشورمان قرار می‌گیر اما فرم سپر و چراغ‌های دوبل جلو که کمی عقب‌تر از جلو پنجره نصب شده، چهره‌ای اسپرت و تهاجمی به این خودرو بخشیده است.نمای جانبی خودرو در عین حال که ساده به نظر می‌رسد، حرف‌های خوبی برای گفتن دارد. قاب دور پنجره و رکاب کروم در کنار رینگ و لاستیک سایز 19 و خط شانه برجسته خودرو این نما را از سادگی و یکنواختی خارج کرده است. نمای عقب خودرو بدون شک و تردید همان داج چارجر است. همین استایل بسیار نزدیک باعث شده است تا این نما با اختلاف شدید زیبا‌ترین نمای این خودرو لقب بگیرد.

داخل خودرو نیز تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته که شامل تغییر غربیلک فرمان، طراحی کنسول مرکزی، نصب نمایشگر همراه با یک ساعت آنالوگ در مرکز، طراحی جدید داشبورد، نشانگر‌های جدید پشت فرمان و.. می‌شود. پیشرانه این خودرو با توجه به قوانین کشور از نوع 4 سیلندر انتخاب شده که حجم آن 2.4 لیتر است و توان تولید 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را داراست. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب این خودرو 9.7 ثانیه و مصرف سوخت 8.3 لیتر عنوان شده است. از مهم ترین امکانات و تجهیزات آزرا می توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی پرده ای و زانویی، کروز کنترل تطبیق پذیر، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، روکش سقف و ستون جیر، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، سرد کن صندلی جلو، اپل کارپلی، آندروید اتو، سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم های کمکی همچون ESC، HAC، VSM و ESS، تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد دارای تنظیم گودی کمر و نشیمن گاه به همراه حافظه اشاره کرد. در حال حاضر با ورود خودرو‌های دپو شده در گمرک به بازار شاهد افزایش آزرا پلاک ملی در خیابان‌ها هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182156
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه