میهن صنعت گزارش می دهد:

نگاهی به زندگی دارا خسروشاهی، مدیر عامل جدید شرکت اوبر

خسروشاهی ۴۸ ساله، جایگزین تراویس کالانیک، یکی از دو بنیانگذار اوبر می‌شود که دو ماه پیش پس از چند ماه جنجال از مدیرعاملی این شرکت فناوری فعال در زمینه حمل و نقل موبایلی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دیگر گزینه مدیرعاملی اوبر، جف ایملت مدیر هیات رییسه شرکت جنرال الکتریک بود.

اوبر که در سانفرانسیسکو مستقر است در بیشتر از ۶۰ کشور و 600 شهر جهان فعالیت می‌کند و بزرگترین سامانه موبایلی درخواست خودرو در جهان است.

اپلیکیشن این شرکت به کاربران امکان می‌دهد به وسیله تلفن همراه هوشمند به جای گرفتن تاکسی برای آمد و شد، از خدمات خودروهای شخصی کمک بگیرند.این شرکت همچنین در زمینه حمل و نقل کالا هم فعال شده است.

اوبر فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های دانش بنیان نوپا است.

دارا خسروشاهی طی 12 سال گذشته مدیر عامل شرکت "اکسپدیا" بوده است. "اکسپدیا" در واشنگتن واقع شده است.

وی "اکسپدیا" را به بزرگترین آژانس مسافرتی آنلاین در آمریکا که دارای سایت‌های مسافرتی مانند "Hotes.com"، Orbitz""، "Trivago"، "HomeAway"، ""Travelocity و همچنین سایت‌هایی برای اجاره اتومبیل و غیره تبدیل کرد.

او از خانواده کارآفرین خسروشاهی که مالک چندین کارخانه تولید دارو همچون تولید دارو، تولی پرس و … در ایران بودند برخاسته است. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ خانوادهٔ او به آمریکا مهاجرت کردند.

خسروشاهی با اعتقاد قوی خود در مورد اینکه چگونه فناوری در حال بلعیدن جهان است، شناخته شده است. به عنوان مثال، وی در ماه گذشته به "فایننشیال تایمز" گفت که اخیرا علاقه وافری به جستجوی صوتی پیدا کرده و از چندین دستیار صوتی در خانه استفاده می‌کند. او روزی را تصور می‌کند که هر کسی بتواند یک برنامه سفر کامل را از طریق صدا رزرو کند.

وی همچنین منتقد سیاست‌های "دونالد ترامپ" است و این مخالفت را آشکارا ابراز کرده است، چرا که معتقد است سیاست‌های مهاجرتی وی موجب بی ثباتی در صنعت گردشگری شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131645
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه