ضرورت تولید خودروهای لوکس در کشور

نگاه به صنعت خودروسازی مانند تجهیزات نظامی باشد

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما چطور توانستیم در تولید تجهیزات نظامی به یکی از 6 کشور برتر جهان تبدیل شویم، پس تولید خودرو هم چندان دشوار نبوده و می توانیم با یک برنامه ریزی منسجم به یکی از غول های خودروسازی جهان تبدیل شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور در رابطه با تاثیر حضور غول های خودروسازی بر رشد این صنعت در کشور گفت: تجربه نشان داده که ما باید به نیروی داخلی اتکا کنیم، چراکه کشورهای غربی قابل اطمینان نیستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اتکا به تولید ملی از قدیم الایام در سرلوحه امور بوده و در زمان شهید مدرس هم روحانیون به حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات تاکید داشته اند.

وی در رابطه با راهکارهای کاهش وابستگی به غرب نیز بیان کرد: تلاش مسئولان باید در راستای وضع انظباط مالی برای دو خودروساز بزرگ کشور باشد، همچنین با تقویت شرکت های خودروساز ملی، آنها توان تولید خودروی با کیفیت و لوکس را خواهند داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: انتظار ما از خودروسازان کشور، افزایش کیفیت و تولید خودرو با قیمت های مختلف برای تمام اقشار جامعه است و نباید تمام توجهات معطوف به قشری خاص باشد.

قاضی پور ضمن حمایت از مصوبه دولت برای جلوگیری از واردات خودروهای لوکس به کشور گفت: ما چطو توانستیم در تولید تجهیزات نظامی به یکی از 6 کشور برتر جهان تبدیل شویم، پس تولید خودرو هم چندان دشوار نبوده و می توانیم با یک برنامه ریزی منسجم به یکی از غول های خودروسازی جهان تبدیل شویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: البته برای تحقق این امر نیاز است که از واردات قطعات بی کیفیت و دسته دوم جلوگیری شده و در مقابل آن، شاهد حمایت همه جانبه از خودروسازان داخلی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی با استعداد ایرانی برای تولید هر محصولی تصریح کرد: دانشمندان ایرانی در بسیاری از عرصه ها به عنوان سرگروه مشغول به فعالیتند، پس ما توان استفاده از این ظرفیت را داشته و می توانیم خودروی ایرانی را به جهان عرضه کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از خودروسازان جهانی برای رها کردن ایران در زمان تحریم ها، خاطرنشان کرد: ما هیچ احتیاجی به غول های خودروساز نداریم و توان پیشی گرفتن از آنها نیز در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67048
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه