«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

نگاه مقیمی به توانمندی داخلی، ایران خودرو را متحول کرد

اگرچه پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال 1397، صنعت خودرو ایران دچار چالش های جدی شد اما در حال حاضر صنعت خودرو با سخت کوشی مدیران تازه نفس و جهادی، به ثبات نسبی رسیده است. نگاهی به تولید 10 ماه نخست سال 1398 در گروه صنعتی ایران خودرو نشان می دهد که اعتماد به مدیران جوان در هر بخشی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اگرچه پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال 1397، صنعت خودرو ایران دچار چالش های جدی شد اما در حال حاضر صنعت خودرو با سخت کوشی مدیران تازه نفس و جهادی، به ثبات نسبی رسیده است.بدعهدی آمریکا در ماجرای برجام باعث شد تا بسیاری از دشمنان قسم خورده این آب و خاک منتظر فروپاشی اقتصاد ایران باشند اما خوشبختانه حضور مدیران کارآمد باعث شد تا نقشه دشمنان نقش بر آب شود.

نگاهی به تولید 10 ماه نخست سال 1398 در گروه صنعتی ایران خودرو نشان می دهد که اعتماد به مدیران جوان در هر بخشی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

از نکات مثبتی که می توان به آن اشاره کرد رشد تولید گروه صنعتی ایران خودرو آن هم در شرایط سخت تحریم است. موضوعی که در وضعیت فعلی کشور یک امر بسیار حائز اهمیت بوده چرا که سخت ترین تحریم های بین المللی علیه ایران وضع شده و هیچگونه مراودت مالی و … در آن امکان پذیر نبوده است.

نگاه ویژه فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل جوان ایران خودرو به تعمیق ساخت داخل باعث شد تا کشور به بخش عمده ای از قطعات وارداتی خودروهای داخلی بی نیاز شود. آن هم در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و صنعت خودرو نیز یکی از اهداف مهم آمریکا برای به زانو در آوردن اقتصاد ایران بوده است.

در همین شرایط دشوار نگاه مقیمی به توانمندی داخلی باعث شد تا 50 قطعه حیاتی در تولید خودرو داخلی سازی شود که در نتیجه، این اقدام ارزشمند باعث شد تا خودروهای مانده در کف کارخانه تکمیل و به دست مشتریان برسد. بیش از 40 هزار کارگر تعدیل شده در شرکت های قطعه سازی به کار بازگشتند و بخش قطعه سازی نیز جان دوباره ای گرفت.

نگاه مدیرعامل بزرگترین خودروساز غرب آسیا به توانمندی داخلی که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب شکل گرفته بود باعث شد تا یکی از بزرگترین پروژه های تولید خودرو مانند تولید پژو 301 به مرحله اجرا برسد.

آغاز تولید موتور یورو5 و دستیابی به دانش ساخت قطعات با استاندارد یورو5 با تکیه بر توان قطعه سازان داخلی از دیگر فعالیت های تاثیر گذار مقیمی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بود.

افتتاح خط تولید جعبه فرمان هیدرولیک و ستون فرمان 206، توسعه زیرساخت ها و سهم حمل بار ریلی ایران خودرو، تولید و تحویل خودروهای آتش نشان ایران خودرو دیزل به فرودگاهها و آغاز برنامه ریزی برای تولید گیربکس 6 سرعته بخش دیگری از فعالیت های مدیرعامل جوان ایران خودرو بوده است.

حال خبری که امروز منتشر شده نوید روزهای خوب تر برای ایران خودرو را می دهد. بازگشت دکتر محمدرضا انواری به سمت مدیریت ارتباطات ایران خودرو را می توان نقطه عطفی برای موفقیت های بیشتر آبی پوشان جاده مخصوص دانست.

دکتر محمدرضا انواری که پس از حضور چند ساله در گروه صنعتی ایران خودرو و به سبب کارنامه موفق وی در حوزه ارتباطات طی سال‌ها فعالیتش در این حوزه، باعث شده بود تا سکان هدایت یکی از مهمترین بخش های روابط عمومی صنعت کشور، یعنی وزارت صنعت را بر عهده بگیرد، مجددا طی حکمی از سوی فرشاد مقیمی به گروه صنعتی ایران خودرو بازگشته است.

تجربه حضور موفق وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شده تا به میزان توانمندی او در حوزه روابط عمومی افزوده شود چنانکه حضور او در مرکز تفکر داخلی سازی و تعمیق ساخت داخل باعث خواهد شد تا از این پس خبرهای خوب تری از گروه صنعتی ایران خودرو بشنویم.

دکتر محمدرضا انواری که در دی ماه سال 97 با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت صنعت معرفی شد، توانست با عملکرد خود به بهترین شکل ممکن توانمندی داخلی سازی بخش صنعت کشور را در حوزه اطلاع رسانی مدیریت کند. منطقی است که حالا با کوله باری از تجربه آن هم در مرکز بخش اطلاع رسانی صنعت کشور، انتظار موفقیت های بیشتر در ایران خودرو را داشته باشیم.

دکتر محمدرضا انواری دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان آلمانی و کارشناسی ارشد و دکترای علوم ارتباطات بوده و سال هاست در بخش  روابط عمومی و رسانه صنعت خودرو فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191145
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه