پس از تعیین تکلیف انتخابات آمریکا

نگرانی هوندا از تصمیمات آینده ترامپ

شرکت‌های خودروسازی جهان هنوز نمی‌دانند که با ایالات متحده و رئیس‌جمهور منتخب آن چه کنند. ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی پیش از انتخابات از برنامه‌هایی برای صنعت خودروسازی این کشور سخن گفت که هم می‌تواند به ضرر خودروسازان آمریکایی باشد و هم به نفع آن‌ها و با

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از خودرونویس، شرکت‌های خودروسازی جهان هنوز نمی‌دانند که با ایالات متحده و رئیس‌جمهور منتخب آن چه کنند. ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی پیش از انتخابات از برنامه‌هایی برای صنعت خودروسازی این کشور سخن گفت که هم می‌تواند به ضرر خودروسازان آمریکایی باشد و هم به نفع آن‌ها و با این روند بسیاری از شرکت‌ها هنوز نمی‌دانند که برای آمریکا و بازار آن چه برنامه‌ای را پیش‌رو قرار دهند.

** ترامپ عملا از مکزیک به عنوان همسایه‌ای نامناسب یاد می‌کند و این کشور را مسبب بسیاری از مشکلات آمریکا می‌داند. از ورود مهاجران غیرقانونی که می‌خواهد با کشیدن دیواری عظیم از ورودشان جلوگیری کند بگیرید تا ورود موادمخدر و همچنین سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در مکزیک که باعث بیکاری در آمریکا شده است.

** از بین این‌هایی که نام بردیم، شرکت‌های خودروسازی بیشتر نگران کارخانه‌هایشان هستند که به‌دلیل ارزان بودن نیروی کار و همچنین الطاف پیمان نفتا، آن‌ها را در مکزیک بنا کردند. پیمان نفتا که تجارت آزاد و بدون تعرفه‌ را بین مکزیک، آمریکا و کانادا میسر می‌سازد به گفته ترامپ برای اقتصاد آمریکا تهدید به حساب می‌آید و او قول داده است که این پیمان را لغو کند. در صورتی ترامپ بر سر وعده‌ایی که گفته بماند، سود این شرکت‌ها در بازار آمریکا در خطر می‌افتد.
 

بیشتر خودروسازان در این وضعیت نمی‌دانند که چه کار باید بکنند اما هوندا تصمیم گرفته تا زمانی که ترامپ در دفتر کار خود مستقر نشده کاری غیر از پیش‌بردن برنامه‌هایشان انجام ندهد.

نگرانی هوندا از تصمیمات آینده ترامپ

** تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل هوندا در این خصوص به رویترز گفت:«همچنان سیاست‌های ترامپ مشخص نیست، و ما نمی‌توانیم به یکباره در سیستم تولیداتمان تغییراتی ایجاد کنیم و این مشکل نه‌تنها برای ما بلکه بین تمامی خودروسازان آمریکا مشترک است».

** هوندا هم‌اکنون، دوکارخانه در مکزیک دارد که اولی سایت ال‌سالتو است که ظرفیت تولید سالانه 63 هزار دستگاه CR-V را دارد و بعدی سایت سلایا است که می‌تواند مدل‌های فیت و HR-V را به میزان 200 هزار دستگاه در سال تولید نماید. اگر ترامپ پیمان نفتا را لغو کند احتمالا یک تعرفه 35 درصدی را برای ورود مدل‌هایی که در مکزیک تولید می‌شوند به کار خواهد گرفت و در این صورت تولید خودرو در مکزیک دیگر نه‌تنها به نفع فورد و هوندا نخواهد بود بلکه سایر شرکت‌ها نیز مجبور به تغییر برنامه‌های تولید در کارخانه‌های مکزیک خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97811
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه