میهن صنعت:

نگهداری جاده‌ها نیازمند 6000 میلیارد تومان اعتبار

میهن صنعت: رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: برای نگهداری حدود 200 هزار کیلومتر راه در سطح کشور حداقل باید 6000 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم اما میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش بسیار پایین‌تر از این رقم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، داوود کشاورزیان – معاون وزیر راه و شهرسازی – در نشست چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی با بیان این‌که یکی از وظایف مهم راهداری است و حدود 30 هزار کیلومتر راه‌های شریانی به صورت مستقیم توسط سازمان راهداری نگهداری می‌شود، اظهار کرد: به دلیل محدودیت اعتباری که در استان‌ها وجود دارد انتظار می‌رود برای بعضی از راه‌های غیرشریانی هم از کمک سازمان استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای نگهداری اصولی راه‌های کشور نیاز به اعتبار بیشتری داریم، اظهار کرد: پیشنهاداتی در این زمینه دادیم که فعلا نتوانستیم به تصویب برسانیم که البته اطمینان دارم به تدریج این بحث‌ها جای خود را باز کرده و منابع کافی برای راهداری تجهیز خواهد شد.

 

کشاورزیان با بیان این‌که کلنگ‌زدن پروژه‌های عمرانی بدون تامین منابع قطعا اتلاف منابع محسوب می‌شود، گفت: پروژه‌های عمرانی زیادی بدون در نظر گرفتن منابع کافی شروع شده که به اعتقاد من این هنر نیست که هر روز از یک شهر به شهر دیگری رفته و کلنگ شروع یک پروژه را بزنیم که البته اکنون با این پدیده روبرو هستیم.

 

وی با بیان این‌که در تلاش هستیم کارها در بخش حمل‌ و نقل توسط بخش خصوصی انجام شود، افزود: بخشی از اختیارات در زمینه‌ از جمله صدور موافقت‌های اصولی قرار شده به استان‌ها تفویض شود که حجم بروکراسی کمتر می‌شود.

 

کشاورزیان بر ضرورت تقویت آموزش و تحقیقات تاکید کرد و این موضوع را یکی از برنامه‌های مهم خود برشمرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی هوشمند‌سازی راه‌ها و استفاده از ابزار الکترونیکی برای کنترل راه‌ها را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان راهداری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم از این تجهیزات به تعداد بیشتری در راه‌های کشور استفاده کنیم.

 

کشاورزیان با اشاره به نشست اخیر مسئولان سازمان راهداری و بخش خصوصی ایران با مسئولان حمل و نقل ترکیه در آنکارا، گفت: در این نشست برای بررسی امکان حذف مابه‌التفاوت هزینه‌ سوخت بین‌المللی ایران و ترکیه مهلت گرفته شد.

 

به گزارش (ایسنا) به گفته وی در این جلسه که درباره‌ تردد کامیون‌ها در دو کشور صحبت شد، نتیجه گرفته شد مابه‌التفاوت هزینه‌ سوخت در مرزهای ورودی ایران و ترکیه با قیمت جهانی هماهنگ شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33338
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه