بازار خودرو آمریکا

نیسان برنده جنگ قیمت ها

میهن صنعت : در جنگ قیمت ها هنوز نیسان ورسا با 12 هزار 780 دلار ارزان ترین خودروی نو در بازار آمریکا به حساب می آید. نیسان ورسا این عنوان را در سه سال گذشته حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت پایه  نیسان ورسای 2014 روی برچسب قیمت این خودرو از 12 هزار و 780 دلار آغاز می شود و بسته به امکانات و آپشن ها گران تر می شود. ارزانترین خودروی الکتریکی بازار آمریکا هم  متعلق به شرکت خودروسازی نیسان است به ویژه که از ابتدای سال 2013 شرکت نیسان قیمت پایه خودروهای لیف را 6400 دلار ارزانتر از سال گذشته عرضه کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس قیمت روی برچسب 7 مدل از 17 مدل خودروی عرضه شده نیسان در آمریکا کاهش یافته و با این کار جنگ قیمت جدیدی در بازار آمریکا در خواهد گرفت. برای مثال نیسان آلتیمای امسال نسبت به سال گذشته 580 دلار ارزان تر شده و خودروی SUV آرمادا با کاهش 11 درصدی، 4400 دلار ارزانتر از سال پیش شده است.

تحلیل گران بازار معتقدند که دلیل کاهش قیمت این خودروها این است که در عرصه رقابت در حال از دست دادن سهم بازار هستند. از هر 5 خریدار خودرو این روزها 4 نفر قبل از خرید خودرو در پایگاه های اینترنتی به بررسی و مقایسه می پردازند. نیسان هم متوجه این حقیقت شده که به دلیل قیمت بالا، خودروهای آن در جست و جوهای اینترنتی جایگاه خوبی نداشته و در رتبه بندی ها در سطح پایین تری قرار می گیرد یا آن که موتورهای جست و جوی اینترنتی آنها را در صفحات اول قرار نمی دهند اما با کاهش قیمت، این خودروها به صفحات اول جست و جو می آیند.

باید توجه داشت که قیمت در اینترنت اصلا هیچ ربطی به قیمت واقعی در نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش ندارد. زمانی که مشتری به نمایندگی مراجعه می کند لزوما خودرو را ارزانتر خریداری نمی کند و به دلیل وجود آپشن ها و مشوق های گوناگون در عمل خریدار در آمریکا خودرو را خیلی هم ارزانتر خریداری نمی کند.

به گزارش یواس آ تودی تعداد خودروهایی که با برچسب ارزانترین خودرو فروخته شده اند درصد بالایی را تشکیل نمی دهند چون ارزان تر بودن آنها دلایل خاص خود را دارد که برای مشتریان جذابیت ندارد و فقط به منظور کشاندن مشتری به نمایندگی های فروش مطرح می شوند و زمانی که مشتری به نمایندگی مراجعه می کند با توضیحاتی که به وی می دهند خودروهای ارزان تر را ترجیح نخواهد داد.

مجله کار اند درایور هم به این حقیقت اشاره کرده است که زمانی که خودرویی را ارزانتر از رقبای آن خریداری می کنید به یقین برخی از ویژگی های خودروهای هم شأن را از دست می دهید، با پرداخت کمی بیشتر می توان هوندای فیت، فورد فیستا و شورولت سونیک هم خریداری کرد که همگی جزو خودروهای کوچک خوب و قابل قبول شناخته می شوند.

با آمدن فصل تابستان و مسافرت می توان شاهد یک جنگ قیمت میان خودروسازان در بازار آمریکا بود. با کاهش ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، رقابت خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ژاپنی بسیار دشوارتر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17156
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه