نیسان به جنگ تسلا می رود
شرکت خودروسازی نیسان در روز چهارشنبه، از نسل جدید خودروی الکتریکی نیسان لیف برای رقابت با تسلا مدل 3 رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیسان لیف جدید در ماه اکتبر در اختیار مشتریان ژاپنی قرار گرفته و درابتدای سال آینده به بازار جهانی عرضه خواهد شد.
این خودروی پرفروش و محبوب با یک بار شارژ می تواند حدود 150مایل (241 کیلومتر) را طی کند که در میان خودروهای هم رده ی خود بهترین است.
در طراحی این مدل جدید شاهد تغییرات مثبتی هستیم که توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
از جمله این تغییرات می توان به ظاهر فیس لیف شده و اسپرت تر این نسخه اشاره کرد.
علاوه بر آن، این نسخه جدید از سیستم های هشدار انحراف از مسیر و پارک خودکار خودرو نیز بهره برده است.
با وجود به روزرسانی این نسخه و بهره بردن از قابلیت های جدید، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که محدوده ی رانندگی این خودرو الکتریکی و هم رده های آن منجر شده تا جایگزین مناسبی برای خودروهای غیر الکتریکی نباشند.
تسلا مدل 3 رقیب اصلی نیسان لیف به شمار می آید که با قیمت 37000 دلار به بازار عرضه می شود.
نیسان از نخستین شرکت های سازنده ی خودروهای الکتریکی است و برای اولین بار در سال 2010 از نسخه اول نیسان لیف رونمایی کرد.
به گفته ی آژانس بین المللی انرژی در سال 2016، بیش از دو میلیون نفر در سرتاسر جهان برای خرید خودروهای الکتریکی ثبت نام کرده اند.