میهن صنعت :

هاآرتص: اسرائيل اجازه صدور خودروهای فرسوده اسرائيلی به غره را صادر مي کند

میهن صنعت : روزنامه هاآرتص نوشت ارتش اسرائیل احتمالا با صدور خودروهای فرسوده خود به نوار غزه موافقت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، بخش هماهنگ کننده ارتش اسرائیل در امور فعالیت های دولتی در ارتباط با سرزمین های فلسطینی قرار است با صادرات خودروهای فرسوده اسرائیلی به نوار غزه موافقت کند.

در پی کاهش شدت محاصره خود در نوار غزه که تحت اداره حماس است، این بخش تصمیم گرفته است اجازه واردات خودروهای دست دوم اسرائیلی به غزه را صادر کند به این امید که با این اقدام به اقتصاد غزه و اشتغالزایی در آنجا کمک کند.

در هفته های اخیر مذاکراتی در این زمینه با مقامات وزارت ترابری و پلیس اسرائیل انجام شده است.

خودروهای نو که از اسرائیل وارد غزه می شوند با احتساب مالیات آنها فروخته می شوند و ثروتمندان غزه این خودروها را خریداری می کنند اما واردات خودروهای فرسوده احتمالا مورد تقاضای طبقه متوسط در غزه است.

با این حال،‌ در صورت ممانعت تشکیلات خودگردان فلسطین یا حماس، واردات این خودروها از اسرائیل به غزه متوقف خواهد شد. تشکیلات خودگردان اجازه صادرات بسیاری از خودروهای بسیار فرسوده از اسرائیل به نوار غزه را نمی دهد زیرا خواستار سهم بردن از مالیات بر فروش این خودروها است.

خودروهای مورد استفاده در غزه خودروهای فرسوده ای هستند که تا همین اواخر از طریق تونل های زیرزمینی در مرز مصر قاچاق می شدند. اما دولت کنونی مصر این گونه فعالیت ها را سرکوب کرده است.

احتمالا انتقال خودروهای فرسوده اسرائیلی را آژانس هایی بر عهده می گیرند که آنها از مالکان اسرائیلی خریداری و به غزه منتقل می کنند. پیش بینی می شود این خودروها بیش از سه سال از تاریخ تولید آنها گذشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63193
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه