هر آنچه که باید از پشت پرده شایعه سازی درباره مدیرعامل سایپا بدانید
هر چند که تغییرات زودهنگام مدیران عامل سایپا در سال های اخیر به رویه ای معمولی تبدیل شده اما این روال ناپسند باعث نمی شود تا از کنار شایعه سازی و حاشیه پردازی اخیر برای این خودروساز به سادگی گذشت، کارنامه سلیمانی در پنج ماه گذشته نشان می دهد، موضوع رفتن او از سایپا به دلیل نداشتن دستاورد! تنها یک شایعه است که از سوی جریانی خاص دنبال می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چند روز پیش یکی از رسانه ها در نسخه آنلاین خود از قول یک منبع آگاه "رفتن سلیمانی از سایپا" را تیتر زده بود؛ همان منابع آگاه که اهالی رسانه بهتر می دانند در چه مواقعی به آنها استناد می شود! این منبع آگاه دلیل جدائی سلیمانی از سایپا را نداشتن دستاورد خاص اعلام کرده بود!!
هر چند که تغییرات زودهنگام مدیران عامل سایپا در سال های اخیر به رویه ای معمولی تبدیل شده اما این روال ناپسند باعث نمی شود تا از کنار شایعه سازی و حاشیه پردازی اخیر برای این خودروساز به سادگی گذشت، کارنامه سلیمانی در پنج ماه گذشته نشان می دهد، موضوع رفتن او از سایپا به دلیل نداشتن دستاورد! تنها یک شایعه است که از سوی جریانی خاص دنبال می شود.
به گزارش پایگاه خبری صراط ، در ابتدا باید گفت که اصولا پنج ماه حضور در راس مدیریت یکی از غول های خودروسازی ایران برای ارزیابی دستاورد بسیار کم است و نمی تواند معیار ارزیابی و قضاوت قرار گیرد. یادمان نرود در همین رسته، مدیرانی هستند که در هفتمین سال حضور، همچنان وعده آینده می دهند و می گویند در ماه های پیش رو می خواهیم چنین کنیم و چنان! از سوی دیگر آمارها و گزارش هایی که از سایپا به گوش می رسد، حکایتی کاملا متفاوت دارد و اتفاقا نشان می دهد سلیمانی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های حاکم بر کشور، رونق را به خطوط تولید سایپا بازگردانده و حتی رکوردهای تولید را نیز شکسته است. در پس همین رکوردشکنی ها، سایپا پس از سال ها گوی رقابت را از رقیب دیرینه و سنتی خود ربوده و به خودروساز اول ایران تبدیل شده است.
با این حساب نمایان می شود که "دستاورد نداشتن حضور سلیمانی در سایپا" بهانه توهم گونه ای بیش نیست و دلیل انتشار این خبر از رسانه ای که متعلق به یکی از نمایندگان مطرح مجلس است را باید در جای دیگری جست وجو کرد. رسم "خبر منفی بزن و آگهی بگیر" رسانه نماهایی در سال های اخیر باب شده بود، دیگر رنگ باخته و هم رسانه ها و هم روابط عمومی ها، به درجه ای بلوغ رسیده اند که از آن دوری ورزند. از سوی دیگر بعید است این رسانه متعلق به نماینده مطرح و پرهیاهوی مردم تهران در مجلس برای تامین منابع مالی خود آنچنان دچار استیصال شده باشد که به این رویکرد نخ نما روی آورده باشد؛ از این رو باید سراغ گزینه احتمالی بعدی رفت.
شنیده شده که در صبح روزی که این خبر منتشر شده، سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل یکی از شرکت های زیرمجموعه سایپا را تغییر داده است. از قضای روزگار مدیرعامل برکنار شده از نزدیکان یکی از مدیران سابق خودروسازی کشور است که با مدیرمسئول رسانه منتشرکننده خبر "ارتباط جغرافیائی" دارد!! از این رو، پر بیراه نیست که بگوئیم شایعه رفتن سلیمانی از سایپا ترکش هایی است که او از یک تصمیم مدیریتی ساده و بحق می خورد و این حقیقتی است دردناک اما رایج! اینکه برخی مدیران، آنچنان وابسته و دل بسته میزهای مدیریتی هستند که در زمان جدائی، به هر دستاویزی چنگ می اندازند، پدیده غریبی نیست و اتفاقا نشان می دهد که تصمیم مدیر بالادستی برای تغییر او درست و بجا بوده است!
منبع : سراط نیوز
انتهای پیام/