هزینه تمام شده انرژی در صنایع یکسان می‌شود

وزیرصنعت، معدن و تجارت درخصوص حذف خط اعتبار انرژی که چندی پیش از سوی معاونش اعلام شد گفت: آقای فاطمی امین درمذاکراتش با آقای فرزین به دنبال این سناریو است تا صنایعی که از سوختی مانند مازوت استفاده می کنند درمقایسه با شرکتهایی که از گاز استفاده می کنند هزی


به گزارش ميهن صنعت مهدی‌غضنفری در گفت و گوبا  خانه ملت، افزود: قیمت گاز ومازوت در صنایعی که یک محصول را تولید می کنند به نحوی بالانس می شود تا قیمت آن کالا برای مصرف کننده یکسان باشدکه دراین صورت نیاز به خط اعتبار انرژی نیست.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت  تاکید کرد: بخشی از تسهیلات سال گذشته برای پرداخت قبوض صنایع پرداخت شد اما بسیاری از آنها تسهیلات را پس ندادند و درخواست کردند تسهیلات دستشان بماند تا قبض های بعدی شان را بدهند .

گفتنی است معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت هفته گذشته از حذف خط اعتباری انرژی صنایع در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت:در فاز دوم هدفمندی، گاز‌رسانی، تبعیض قیمتی در مورد انرژی و پروژه‌های بازسازی و بهره‌وری اجرایی خواهد شد.

سید‌ رضا فاطمی ‌امین گفته بود در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت برق خیلی کمتر از قیمت گاز خواهد بود و در نتیجه نیازی به ارائه خط اعتباری انرژی برای برق نیست.

به گفته وی در فاز دوم هدفمندی، تعداد واحدهای برخوردار از نرخ تبعیض انرژی کاهش خواهد یافت و این صنایع از لیست رشته‌های مشمول قیمت تبعیضی در فاز دوم حذف خواهند شد./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1674
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه