هزینه ساخت هر متر مسکن مهر500 هزار تومان

میهن صنعت : مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی مسکن کارکنان دولت با اشاره به عدم حمایت وزارت راه و شهرسازی از تعاونی‌های مسکن گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن توسط این وزارتخانه بیش از 500 هزار تومان است.

به گزارش میهن صنعت علی خواجوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر اظهار داشت: در این راستا کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران امروز با حضور اتحادیه‌های سراسر کشور جلسه‌ تشکیل خواهد داد.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود مربوط به نحوه تعامل وزارت راه و شهرسازی و عدم تخصیص اعتبار برای پروژه‌های مسکن است.

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان دولت با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی عملاً تعاونی‌های مسکن را از پروژه‌های مسکن مهر کنار گذاشته گفت:‌ در حال حاضر تمام فعالیت‌ها را انبوه سازان انجام می‌دهند و دولت نیز تمام خواسته‌های مالی و اعتباری آنها را تامین می‌کند و حتی از بانک مسکن اعتباری به این موضوع اختصاص داده است.

این فعال تعاونی‌ تصریح کرد: این در حالی است که تعاونی‌ها حتی نتوانستند وام‌های خود را دریافت کنند و هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت نشدند.

خواجوی با اشاره به اینکه کارمندان دولت، مردم را تشویق به سرمایه گذاری در شرکت‌های انبوه سازی می‌کنند، بیان داشت: به مردم گفته می‌شود پول‌های خود را از تعاونی‌ها پس بگیرند و عملا تعاونی‌ها تحت فشار سیاست‌های جدید دولت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که مدیر عامل شهر پرند عنوان کرده است زمین‌های دولتی تعاونی‌های مسکن کم کار پس گرفته می‌شود،‌ گفت:‌ تعاونی‌هایی که از اول فعال بودند پرژوه‌های مسکن را تحویل دادند اما در حال حاضر برخی انبوه سازان در پرند هنوز مسکن‌های آماده شده را برای بالا بردن افزایش قیمت تحویل نداده‌اند.

خواجوی تاکید کرد: به دلیل سیاست‌ و رویکرد جدید دولت در حمایت از انبوه‌ سازان، بانک‌ها با تعاونی‌ها همکاری نکردند و به همین دلیل برخی پروژه‌های تعاونی مسکن روی زمین مانده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسکن کارکنان دولت در خصوص هزینه تمام شده مسکن مهر تصریح کرد: در پرند 16 تا 17 میلیون از مردم پول گرفته شد و 25 میلیون نیز وام داشت که با 42 میلیون برای یک مسکن 71 متری، هزینه هر متر ساخت بیش از 500 هزار تومان است که وزارت راه و شهرسازی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه وزیر راه و شهرسازی عنوان می‌کند هزینه ساخت متری 300 هزار تومان است در حد شعار بوده و عملی نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7023
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه