همایش سامانه های بانکی شرکت ایران ارقام: پایداری و نوآوری برگزار شد
نخستین همایش «سامانه های بانکی شرکت ایران ارقام» با محور «پایداری» و «نوآوری» در سامانه های بانکی در پایان سال، صبح روز دوشنبه (25 بهمن) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیرحسین فتاحی، مدیرعامل شرکت ایران ارقام در این همایش به ضرورت ایجاد پایداری و نوآوری در سامانه های بانکی جدید این شرکت کرد و گفت: "تشکیل نخستین IAD کشور، و همچنین بهبود و ارتقا زیرساخت سامانه های موجود، از جمله اهدافی است که روی آن تمرکز داریم." وی همچنین با تشریح قابلیت های سامانه مانیتورینگ خودپرداز بیان کرد که سامانه مذکورمستقل از زیرساخت سوئیچ است و بانکها می توانند تمامی شبکه خودپرداز خود را با هر برند و مدلی، پایش و مدیریت کنند و برای فرایند پول رسانی به دستگاه های خود برنامه ریزی کنند.
سعید احمدی پویا، معاون سامانه های بانکی شرکت ایران ارقام نیز طی سخنانی با عنوان «ارائه استراتژی های حفظ پایداری مطلوب سامانه های بانکی» به بررسی وضعیت شبکه بانکی کشور از سال 92 تا 95 پرداخت و گفت: "شبکه بانکی کشور راه دشواری را در چند سال برای کاهش خطاهای صادرکنندگی و پذیرندگی طی نموده است و رسیدن به سامانه های بانکی پایدار، هدف غایی شبکه بانکی کشور می باشد." وی با اشاره به سهم شرکت ایران ارقام به عنوان دومين دارنده سهم از بازار صادرکنندگي کشور، عنوان کرد: " برای رسیدن به دستيابي به نقطه مطلوب پايداري سامانه هاي بانکي، باید چهار شاخص عمده را مستمر پایش کرد و اقدامات اصلاحی را برای بهبود مقادیر آنها، با فوریت اعمال نمود." افزايش دسترس پذيري، تعداد تراکنش هاي ناموفق، مدت زمان بازيابي سامانه ها، متوسط فاصله زماني بين دو خرابي چهار شاخصی هستند که وی برای بهبود هر کدام راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدتی ارائه نمود. احمدی پویا در پایان اظهار امیدواری کرد که شبکه بانکی کشور با بررسی راهکارهای مذکور، اقدامات اصلاحی پیشنهادی را در دستورکار قرار بدهند.
همچنین در این همایش محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض افزار با ارائه سخنرانی با موضوع « راهکارهای افزایش دسترس پذیری سامانه بانکی» ضمن اظهار اینکه دسترسپذیری حس شده توسط کابر نهایی پراهمیتترین شاخص در هر سرویس بانکی و پرداخت است، گفت: سیستم باید پایدار باشد و سقف پاسخ یک پارامتر بسیار تاثیرگذار در پایداری سیستم و در نهایت بالا رفتن دسترسپذیری حس شده است. تحلیلهای میدانی نشان میدهد که بیش از 99 درصد تراکنشها در کمتر از 3 ثانیه صورت میپذیرد بنابراین دلیلی ندارد که سقف زمان پاسخ 25 تا 30 ثانیه بین سوئیچ و سامانه متمرکز باشد. این عدد باید خیلی کمتر باشد. تحلیلهای میدانی ما با هدف بالا بردن دسترسپذیری حس شده از نظر کاربر نهایی نشان میدهد که میزان سقف زمان پاسخ بین 7 تا 10 ثانیه مناسب است.
شایان ذکر است که شیرین منصوری، مدیر سرویس های بانکی شرکت ایران ارقام تحت عنوان، «ارائه محصول مانتیتورینگ ATM مستقل از زیرساخت سوئیچ»، رضا فقیه عبداللهی و سینا پویا تحت عنوان «ارائه سرویس مانیتورینگ زیر ساخت سامانه های سبا»، رامین جهان پیما، تحت عنوان «ارائه محصول صراف و نیازمندی های آن» و هومن تبار سعید تحت عنوان « ارائه محصولات جدید در حوزه هوش تجاری بانکی» به ارائه سخنرانی پرداختند.
در حاشیه این همایش توانمندی ها و جدیدترین محصولات در حوزه سامانه های بانکی شرکت ایران ارقام به نمایش گذاشته شد و کاشناسان شرکت ایران ارقام به تشریح قابلیت های این محصولات و مزیت های رقابتی آنها، برای مدعوین پرداختند.
شایان ذکر است همایش مذکور با حضور مدیران ارشد و کارشناسان خبره بیش از 18 بانک بزرگ کشور برگزار شد و پس از ارائه سخنرانی ها، با بحث و تبادل نظر در پنل های تخصصی، به کار خود پایان داد.