همراه اول با واگذاری 93.5 میلیون سیم کارت رکوردار شد

همراه اول درحالی اکنون 93.5 میلیون سیمکارت واگذارشده را به خود اختصاص داده است که براساس گزارش دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات تاپایان شهریورماه امسال مجموع سیم کارت های واگذارشده اپراتورها در کل کشور 156 میلیون و 548 هزار و511 بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عملکرد اپراتوراول ارتباطی کشور نشان می دهد که این اپراتور در سال 84، تعداد 8.5 میلیون سیم کارت واگذار شده در شبکه خود داشته است و اکنون تعداد سیم کارت های ثبت شده این اپراتور به 71 میلیون رسیده است.
همراه اول در اسفند ماه سال 1384 پنج میلیون سیم کارت فعال در شبکه خود داشته است که اکنون تعداد سیم کارت های فعال در شبکه همراه اول به 52 میلیون سیم کارت رسیده است و این درحالی است که براساس گزارش دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات تاپایان شهریورماه امسال مجموع سیم کارت های فعال کشور 85 میلیون و 64 هزار و 46 سیم کارت بوده است.
تعداد سایت های همراه اول در سال 84 بعد از 11 سال که از عمر این اپراتور می گذشت، به 6 هزار و500 سایت رسید و در سال 88 و در مرحله خصوصی سازی، تعداد سایت های نسل 2 همراه اول به 18 هزار و 800 سایت رسید.
اکنون بیش از 60هزار و 600 سایت نسل 2.5، 2.75، 3.9 و 4.5 همراه اول در حال کار و ارائه خدمت است و در حال حاضر با سایت هایی که راه اندازی شده، 100 درصد شهرها و 87 درصد روستاهای کشور در نسل 2.75 و 1235 شهر (99.2 درصد) شهرها تحت پوشش نسل 3.9 و 1231 شهر (99درصد) درصد شهرها زیر پوشش نسل 4.5 دارند.
همراه اول در فاز 5 و 6، یک برنامه 5 ساله ای را با همت هیات مدیره در سال 90 تدوین کرد که براساس آن از 91 تا 94 حدود 20 هزار سایت راه اندازی شد که انقلابی در همراه اول و مخابرات استان ها بود که در طی 14 ماه از شهریور ماه 95 تا آبان امسال اتفاق افتاد و 39 هزار سایت راه اندازی شد و تقریباً خیلی از رکوردها شکست.
همراه اول بعد از چین، در دنیا و بر اساس آمار GSMA (انجمن جهانی موبایل)نخستین اپراتور در راه اندازی سایت در 6 سال گذشته بوده است و اگر این اتفاق نمی افتاد، امروز همراه اول رهبری موبایل باندپهن را در اختیار نداشت.
ترافیک دیتا در چهار سال گذشته در همراه اول رشد هزار درصدی داشته است و ترافیک دیتای همراه اول در آذر ماه امسال به بیش از 3000 ترابایت رسید و در عرض 4 ماه گذشته، همراه اول1400 ترابایت و رقیب وی حدود 400 ترابایت رشد ترافیک دیتا داشته است و با اقدام خوبی که در حوزه توسعه انجام شد، رتبه اول دیتا را کسب کرده است.
با وجود رشد 1000 برابری دیتا، درآمد دیتا حدود 20 برابر شد یعنی روند رشد دیتا 1000 برابر ولی درآمد 20 برابر و تقریبا هر سال 2 برابر شده است. درآمد دیتا در همراه اول از سال 91 تا 95، هر سال 2 برابر شده و امسال هم بالغ بر 3600 میلیارد تومان درآمد دیتا در همراه اول خواهد بود.
کیفیت عملکرد همراه با عملکرد مالی، بزرگترین عملکرد شرکت بوده است. همراه اول در بورس، رتبه دوم شفافیت را دارد و در ارزیابی 100 شرکت برتر، همراه اول در ارزیابی گروه مخابرات، رتبه اول و در ارزش بازار و سودآوری رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
همچنین همراه اول در 4 سال گذشته، در ارزیابی جشنواره فاوای وزارت ارتباطات، رتبه اول و در هر دو دوره ارزیابی حمایت از تولید داخل، توانسته رتبه اول حمایت از منابع و محتوای داخلی را کسب کند.

بر اساس آمار وزارت ارتباطات، سهم بازار همراه اول 60 درصد است.
حمید فرهنگ مدیرعامل جدید همراه اول چهارشنبه هفته گذشته در باره روند برنامه های همراه اول گفت:‌ برنامه 5 ساله همراه اول به خوبی اجرا و شاخص های کیفی مد نظر، همه محقق شده است و امروز همراه اول در بازار از نظر ضریب نفوذ، رشد مشتری، میزان مصرف دیتا پیشرو است و برنامه های آتی همراه اول هم نشان از نگاه راهبردی هیأت مدیره و همراه اول دارد.
مدیرعامل جدید همراه اول ادامه داد: اپراتور اول پیشتاز بازار است و در زمینه مکالمه و دیتا سهم بازار بزرگی را دارد. در آینده بزرگترین چالش بعد از توسعه 60 هزار سایت ارتباطی نسل چهار، بحث‌های محتوا و توسعه سرویس‌ها از مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت همراه اول خواهد بود.
فرهنگ ادامه داد: زیرساخت‌های همراه اول بسیار مناسب است و بستر بسیار خوبی برای ارائه امکانات ایجاد شده است. در برنامه پنج ساله دوم، نگاه ما توسعه سرویس‌های نوین از جمله سرویس‌های ابری است.
فرهنگ با بیان اینکه همراه اول خام‌فروشی نخواهد کرد، گفت:‌ صرفاً ارائه بستر ارتباطی توسط همراه اول صورت نخواهد گرفت و سرویس‌ها و خدمات نوین و مناسب برای کاربر از جمله اقدامات همراه اول است.
مدیرعامل همراه اول بااشاره به اقدامات این اپراتور به منظور ارائه امکانات به کسب‌و کارهای نوین گفت: یکی از مسائل مهم که در دستور کار اپراتور اول قرار گرفته است، ارائه امکانات در بستر دولت و ارائه امکانات برای استارت‌آپ‌ها با توسعه سرویس و محتوا به منظور تحقق اقتصاد دیجیتالی است.
فرهنگ درباره خدمات نوین اپراتور اول توضیح داد و گفت: همراه اول تا به امروز خدمات نوینی را از جمله اینترنت اشیاء در دستور کار خود داشته که این مسائل ادامه پیدا می‌کند؛ چرا که برای بخش خصوصی از مهمترین نیازها به شمار می‌رود.
وی ضمن بیان اینکه از ظرفیت برند همراه اول برای توسعه برندهای دیگر استفاده می کنیم، گفت: چشم انداز همراه اول، برترین و محبوب ترین شرکت ایرانی است و امیدوارم که در کنار رسیدن به این جایگاه به عنوان یک شرکت ایرانی، بتوانیم محبوبترین برند ایرانی هم باشیم و این موضوع اتفاق نمی افتد مگر با تکیه بر نیروی انسانی خبره که همراه اول آن را داشته و بحمد الله موفق هم بوده و در آینده هم همانگونه خواهد بود./ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=144400
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه