رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی:

همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان گسترش می‌یابد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان گسترش می‌یابد، گفت: تحریم نبود، آلمان شریک اول تجاری ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  کاوه زرگران در دیدار با یک هیأت آلمانی در اتاق بازرگانی ایران و آلمان خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در شکل گیری وضع موجود اقتصادی ایران نقش پررنگی دارد، ولی این شرایط نه به نفع ایران و نه به سود کشورهای غربی است.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت و تکنولوژی آلمان، همواره برای صنعتگران ایرانی قابل احترام بوده و خطوط تولید آلمانی نزد آنها از محبوبیت برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه فضای اقتصادی مناسب بود و تحریم‌ها اجازه می‌داد، قطعاً آلمان شریک اول تجاری ایران بود.

زرگران قدیمی بودن و پایین بودن بهره وری برخی صنایع ایران را، از عوامل محدودکننده رشد اقتصادی کشور توصیف و اظهار کرد: فقدان یک نظام مالی کارآمد برای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های بزرگ ملی و نوسازی ماشین آلات تولید عملاً به یک تنگنا تبدیل شده و پایداری رشد را به مخاطره انداخته است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گسترش روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایران و آلمان را عاملی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت تقاضای داخلی توصیف کرد که در کوتاه مدت برای کشور رونق به ارمغان می‌آورد و در بلندمدت زمینه ساز رشد اقتصادی مطلوب خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت جذب فناوری در زمینه‌های مختلف به منظور نوسازی برخی از صنایع فرسوده و قدیمی کشور تاکید کرد و گفت: مطمئناً با تعامل با کشورهای صاحب فناوری مانند آلمان می‌توان با انتقال فناوری با سرعت بیشتری صنایع کشور را نوسازی کرد، فناوری تنها محدود به محصول و فرآیندهای تولید نیست، بلکه ما به فناوری بهبود مدیریت سازمان‌های خود نیازمندیم.

زرگران در پایان اظهار امیدواری کرد که آلمان، ایران را در تنگنای اقتصادی فعلی تنها نگذارد و برای حفظ بازارهای خود و کمک به شریک تجاری اش، ساز و کاری مناسب برای کاهش اثر تحریم‌ها بر ایران تعریف کند./مهر

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178712
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه