میهن صنعت :

همکاری سه غول از دو قاره

میهن صنعت : فورد، دایملر و رنو با هم به بهبود فناوری قوای محرکه می اندیشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تلاش برای ساخت خودروهای کم مصرف به شراکت های عجیبی می انجامد که در صورت موفقیت برای مصرف کنندگان تفاوت فاحشی ایجاد می کند. بر اساس گزارش های اتوموتیونیوز دایمر در حال مشورت با کمپانی فورد آمریکا برای طراحی یک موتور بنزینی توربوشارژ سه سیلندر است که قرار است با کمک رنو بسازد.

به بیان دیگر خودروساز آلمانی که با همکاری خودروساز فرانسوی در حال طراحی یک موتور جدید است توانایی ها و قابلیت های خودروساز آمریکایی را برای طراحی این موتور به خدمت خواهد گرفت.

گزارش های حاکی از آن است که این موتور جدید قرار است در خودروی مینی توینگوی رنو و خودروی اسمارت فورتوی دایملر به کار گرفته شود.

خودروسازی فورد در کارخانه ای که در کشور بریتانیا دارد یک موتور سه سیلندر توربوشارژ با حجم یک لیتر طراحی کرده که اکوبوست EcoBoost نامگذاری شده است. از این قوای محرکه برای خودروهای فوکس، سی-ماکس و فیستا استفاده می شود که در سگمنت B بازار قرار دارند.

این قوای محرکه به دلیل قابلیت های خیره کننده  مخصوصاً به دلیل عملکرد بالا و آلایندگی پایین جوایز بسیاری را برده است از جمله جایزه بهترین موتور بین المللی سال 2012 و همین امر باعث شده که خودروسازان دنیا فورد را به عنوان یک خودروساز پیشرو در زمینه قوای محرکه به رسمیت بشناسند.

آلن مولالی در توصیف این قوای محرکه از آن  به عنوان «یک پیشرفت عظیم در صنعت خودرو» یاد کرده است. تعامل بین فورد، دایملر و رنو یکی از بی بدیل ترین گام های صنایع خودروسازی دنیا برای تبادل اطلاعات بین رقبا برای رسیدن به یک تغییر شگرف در صنعت خودروسازی به  حساب می آید.

همین تبادل اطلاعات و تعامل منجر شده است که دامنه گفت و گوها و تعاملات این سه شرکت بسط پیدا کرده و به خودروهای پیل سوختی هم کشیده شود. به عقیده خیلی از تحلیل گران صنعت پیل های سوختی به مراتب از خودروهای الکتریکی کارآمدترند و به احتمال زیاد آینده صنعت خودرو را خودروهای پیل سوختی تشکیل خواهد داد. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19408
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه