میهن صنعت :

هنوز توافقی برای گران شدن خودرو صورت نگرفته است/چهارشنبه؛ تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو

میهن صنعت : عضو ناظر شورای رقابت با تکذیب توافق این شورا با خودروسازان برای افزایش قیمت ها، گفت: هرچند جلساتی تاکنون در زمینه تجدیدنظر در قیمت خودروهای تولید داخل برگزار شده اما هنوز توافقی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عیسی امامی ، با بیان اینکه تاکنون در جلسات شورای رقابت تصمیم جدیدی برای تعیین قیمت خودرو گرفته نشده است، گفت: آخرین جلسه شورای رقابت حدود دو هفته پیش تشکیل  و تصمیمی درباره افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت خودرو گرفته نشده و این موضوع صحت ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در چهارشنبه هفته جاری شورای رقابت تشکیل جلسه می دهد  که یکی از محورهای مهم این جلسه، نحوه تعیین قیمت خودرو خواهد بود.

امامی ادامه داد: ممکن است جلسات کارشناسی شورای رقابت تشکیل شود که باید توجه داشت نتایج این جلسات جنبه مشاوره ای برای شورا  دارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: به علت نبود آئین نامه مشخص در شورای رقابت ،تصمیمات این شورا از ضمانت اجرایی مناسبی برخوردار نبوده که البته این موضوع بررسی و حل می شود.

امامی افزود: باید توجه داشت به غیر از موضوع تعیین قیمت خودرو که در چند سال گذشته بصورت دستوری بوده در مواردی مانند قیمت گذاری در هزینه‌های مخابراتی و راه آهن تصمیمات شورای رقابت تاثیر گذار بوده است.

وی گفت: قیمت خودرو تابعی از عرضه و تقاضا بوده بنابراین بهتر است خودروسازان عرضه خودرو به بازار را افزایش دهند تا قیمت ها تعدیل شود. 

عضو ناظرمجلس شورای رقابت یادآورشد: در صوریتکه جلسه چهارشنبه هفته جاری شورای رقابت تشکیل نشود  به این موضوع به عنوان عضو ناظر اعتراض خواهم کرد./خانه ملت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48543
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه