«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

هواوی با قدرت هر چه تمام تر در حوزه فناوی به پیش می تازد

علی رغم تحریم شرکت هواوی توسط دولت آمریکا این شرکت در حوزه فناوری پیش تاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رن ژنگفی مدیرعامل شرکت هواوی طی مصاحبه ای اعلام کرد که علی رغم تحریم های آمریکا این شرکت در موضع قدرتمندی قرار دارد و همیشه رو به جلو حرکت می کند.

او سخنان خود را این چنین ادامه می دهد و بیان می کند که ما نمی توانیم نسبت به عملکرد دولت آمریکا کنترلی داشته باشیم. از این که برخی شرکت های آمریکایی با ما همکاری می کنند، سپاسگزار و قدردان هستیم. این شرکت درمدت 30 سال از ما حمایت کردند و باعث شدند که به جایگاه فعلی برسیم. همکاری دوجانبه آن ها باعث رشد ما شد. شرکت هایی مانند IBM وEXCHANGER  در آمریکا مستقر هستند و شرکت هواوی از آن ها مشاوره می گیرد. برخی از این شرکت ها در زمان تحریم شرکت هواوی از آن حمایت می کردند.

موسس هواوی در رابطه با شرکت های آمریکایی این چنین سخنان خود را ادامه داد:

آمریکا کشوری قانون مند است. همگی در آمریکا به قانون پایبند هستند. سرنوشت مشترک شرکت آمریکایی و هواوی چیزی است که باید رسانه ها آن را درک کنند. همگی با باعث چرخش چرخ های اقتصاد می شویم. ما در طول چندین سال توانستیم که با شرک های آمریکایی روابط دوجانبه عمیقی داشته باشیم.  این چنین روابطی با یک کاغذ هرگز نابود نمی شود.

وضعیت عرضه محصول از طرف شرکای تجاری هواوی

در این کنفرانس درباره وضعیت عرضه محصول از طرف شرکای تجاری هواوی بحث هایی مطرح شد. موسس هواوی در این باره اعلام کرد:

شرکت هواوی هرگز دچار کمبود نخواهد شد. ما کاملا آماده هستیم. حتی اگر همکاران و شرکای تجاری ما نتوانند تقاضای ما را برآورد کنند بازهم مشکلی نخواهیم داشت. خودمان می توانیم تراشه های مورد نیاز خودمان را تولید کنیم.

رن ژنگفی ادامه داد که ادامه خرید از شرکت های آمریکایی با پشتوانه موافقت دولت آمریکا امکان پذیر است.

شاید شرکت های آمریکایی به سختی موافقت واشنگتن را جلب کنند ولی ما هم راه حل هایی داریم. در صورتی که موافقت دولت واشنگتن فراهم شود، می توانیم با شرکت های آمریکایی همکاری های تنگاتنگی داشته باشیم و بشریت را به اهداف فناوری نزدیک کنیم.در انزوا کار کردن اصلا خوب نیست.

جواب رن ژنگفی درباره تحریم شرکت توسط دولت آمریکا بدین قرار است:

دقیقا  نمی دانیم که چرا دولتمردان آمریکایی شرکت هواوی را هدف قرار داده اند. ما نباید به عنوان هدف تلقی شویم. شاید به این دلیل که از آمریکا جلو هستیم.

موسس هواوی درباره اختلالات بازار فناوری اطلاعات این گونه جواب داد:

شرکت اروپایی پیرو آمریکا نیستند و به غیر این اکثر شرکت های آمریکایی با ما ارتباط دارند. با اتکا به توانایی آن هاست که به مشتریان خود پاسخگو هستیم. هواوی ظرفیت تولیدی بسیار بالایی دارد و قرارگرفتن در لیست تحریم موثر واقع نخواهد شد. ما در اکثر نقاط جهان در اکثر مناقصه ها شرکت می کنیم.

چشم انداز هواوی در سال 2019  و تکنولوژی 5G

رن ژنگفی با توجه به چشم انداز تجاری هواوی در سال 2019 سخنان خود را این چنین ادامه داد:

ما به آرامی حرکت خواهیم کرد ولی هرگز متوقف نخواهیم شد. ما توانسیم که در مدت 3 ماه به اندازه 39 درصد رشد کنیم. در ماه آوریل به اندازه 25 درصد رشد کردیم و بعد از آن درآمد و فروش ما کاهش یافت. تحریم آمریکا باعث ایجاد رشد منفی نشد و ما همچنان رو به جلو حرکت می کنیم.

او سخنان خود را این چنین ادامه داد و بیان کرد که

فناوری 5G بر جامعه بشری تاثیر زیادی داشته و هواوی در این بخش حرف های زیادی برای گفتن دارد و آمریکا نمی تواند ما را دراین عرصه متوقف کند. رقبای هواوی نمی توانند در مدت دو یا سه سال از شرکت هواوی جلو بزنند. در حال حاضر شرکت هواوی در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در اقصی نقاط جهان 26 مرکز تخصصی تحقیق و توسعه را راه اندازی کرده که بیش از800 فیزیکدان،؛ 120 شیمیدان و 700 ریاضیدان در این مراکز مشغول به کار هستند. 27 درصد پیتنت های هواوی در عرصه فناوری 5G است.

رن ژنگفی ادامه می دهد:

ما می توانیم بودجه اساتید دانشگاهی جهان تامین کنیم و انتظار نداریم که سرمایه مان برگردد. ما براساس قوانین بین المللی سرمایه گذاری می کنیم. دانشگاه ها برندگان سرمایه گذاری هستند. ما بدین طریق می توانیم با استاتید و محققان بیشتری کار کنیم.

جواب رن ژنگفی راجع به سوال درباره مهم ترین بخش تجاری این گونه بود:

بخشی که درآمد بسیاری را کسب می کند به نظر ما مهم است. بخش ارتباطات شبکه مهم ترین بخش هواوی است. دولت آمریکا این بخش را هدف قرار داده است. بخش ارتباطات دقیقا مانند هواپیمایی آسیب پذیر است. ولی مشکلات این بخش مانند بخش های دیگر نیست. ما این بخش را آماده می کنیم. بخش های 5G، بخش انتقال نوری و بخش شبکه رو به جلو بوده و اصلا فشاری را متحمل نمی شوند.

رن ژنگفی راجع به نحوه حل چالش هواوی ادامه داد و گفت:

ما دوست نداریم که از طریق کمپین های رسانه ای مسائل و مشکلات مان را حل کنیم. ما باید از طریق خدمات رسانی به مشتریان مسائل و مشکلات خودمان را حل کنیم. ما شرکت پیشرفته ای هستیم و مشتریان مان به این قضیه پی برده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178560
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه