جزییات بودجه ۹۹؛

واریز ۱۰ درصد از حق الزحمه پزشکان به سازمان مالیاتی

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹، علاوه بر اینکه همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی موظف به نصب پایانه فروشگاهی شدند، کلیه مراکز درمانی باید ۱۰ درصد از حق الزحمه خود را به عنوان علی الحساب مالیات به سازمان مالیاتی واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بر اساس لایحه بودجه سال 99 تبصره 6 بند "ی" کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی  ایران صادر می شود، مکلفند در چهارجوب آیین نامه تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب 4/ 12/ 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همچنین، بر اساس بند "ک" تبصره 6 ، کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح ، خیریه‌ها، شرکت‌های دولتی مکلفند 10 درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی به بیمه ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود، به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوطه تا پایان ماه بعد وصول مبلغ صورت حساب به حساب سازمان امور مالیانی واریز کنند.

مالیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداخت هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق بند "الف" این تبصره پرداخت و مالیت آن کسر می‌شود، نخواهد بود. حکم ماده قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در اجرای این بند جاری می باشد./تسنیم

انتهای پیام/

 

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189163
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه