میهن صنعت :

واکنش فرمانداری به افزایش کرایه تاکسی

میهن صنعت : فرماندار تهران گفت: قطعا فرمانداری تهران با افزایش ۳۱/۵ درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی در سال آینده موافقت نخواهد کرد چراکه این افزایش را معقول نمی‌دانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عیسی فرهادی با بیان اینکه هنوز مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، مترو و تاکسیرانی به فرمانداری تهران ارسال نشده است، اظهار کرد: طبق قانون ما ۱۵ روز زمان برای موافقت یا عدم موافقت مصوبات شورای شهر زمان داریم.

وی ادامه داد: این مصوبه بدون اعمال نظر فرمانداری تهران باقی می‌ماند تا وزیر کشور نظر خود را نسبت به افزایش یا عدم افزایش نرخ کرایه ‌ها و میزان افزایش آن ابلاغ کند.

فرماندار تهران در پاسخ به اینکه اگر مصوبه به فرمانداری ابلاغ شود باید در مهلت قانونی در مورد آن تعیین تکلیف شود در این صورت چه خواهید کرد، نیز اظهار داشت: ‌ ما این موضوع را حل و فصل می‌کنیم اما تا زمانی که وزیر کشور نظر خود را ابلاغ نکند، این مصوبه بدون پاسخ باقی می‌ماند.

به گزارش ایلنا، فرهادی در پاسخ به اینکه در صورت عدم تصویب فرمانداری تهران، از ابتدای سال ۹۲ رانندگان تاکسی خود شخصا اقدام به افزایش نرخ کرایه ‌ها می‌کنند، گفت: همانگونه که تاکنون همکاری خوبی در این ارتباط با شورای شهر داشتیم، فرمانداری، نرخ کرایه ‌هایی را که به صورت قانونی افزایش می‌یابد تصویب می‌کند.

وی درباره افزایش ۳۱/۵ درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی، گفت: ما این نرخ را معقول نمی‌دانیم قطعا آن را تایید نمی‌کنیم، چرا که قانون افزایش کرایه‌ها منوط به افزایش نرخ توسط وزارت کشور است.
فرماندار تهران اعلام کرد: ‌تا پایان سال جاری وزیر کشور نرخ کرایه‌ها را ابلاغ خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14516
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه