سهم بیمه ایران یک درصدی شد

واگذاری بلوک 12.25 درصدی سهام بیمه ملت به وصندوق

بلوک ۱۲.۲۵ درصدی سهام بیمه ملت امروز از پرتفوی توسعه کسب و کار سبا وابسته به بیمه ایران در بورس عرضه و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری این دارایی را خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امروز یکشنبه  هفتم آذر ماه 95 بلوک ۱۲.۲۵ درصدی سهام شرکت بیمه ملت از طرف شرکت توسعه کسب و کار سبا  وابسته به بیمه ایران به قیمت پایه هر سهم 020ر2 ریال در بورس تهران عرضه و معامله شد.

این بلوک به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط بطوریکه 20 درصد نقد و مابقی اقساطی بود که بررسی ها نشان می دهد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خریدار این دارایی بوده است.

معاونت بازار بورس اوراق بهادار تهران در این باره گزارش داده که  امروز تعداد 634ر172ر349سهم معادل 12.25درصد از سهام شرکت بیمه ملت به ارزش  705میلیارد ریال، توسط شرکت توسعه کسب و کار سبا به صورت یکجا و نقد و اقساط و به قیمت پایه هر سهم 020ر2 ریال عرضه و انجام شده و معامله مذکور تا احراز شرایط به صورت غیر قطعی باقی خواهد ماند.

به این ترتیب با تغییر ترکیب سهامداران عمده بیمه ملت ، سهم بیمه ایران به اندکی بیش از یک درصد تقلیل یافته و در عین سرمایه گذاری صندوق بازنشستگکی می تواند به یک کرسی هیات مدیره دیگر در "ملت" دست یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98495
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه