رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی:

وجود دلالی ۱۰۰ درصدی در تولید تراکتور/ ماشین های کشاورزی شامل قیمت گذاری دستوری نمی شوند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی (اتماک) در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد و در مراسم نشست تخصصی سازندگان ادوات کشاورزی کشور گفت : تحریم ها شکل و شمایل تولید را تغییر داده اما آنچه که در این نمایشگاه میبینیم توانمندی بخش تولید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی (اتماک) در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد و در مراسم نشست تخصصی سازندگان ادوات کشاورزی کشور گفت : تحریم ها شکل و شمایل تولید را تغییر داده اما آنچه که در این نمایشگاه میبینیم توانمندی بخش تولید است. 

حمیدرضا نامی ادامه داد : در این مدت باقی مانده از عمر دولت، نباید از بخش کشاورزی غافل شد و انتظار داریم دولت تا لحظه آخر به این صنعت مهم کشور توجه ویژه داشته باشد.
 
وی با اشاره به فعالیت برخی از شرکت ها گفت : شرکت هایی که بنا به هر دلیل ارتباطات خاصی داشته و برای فروش محصولات خود از فضاهای خاصی استفاده می کنند، پیشنهاد می کنم که مستقل تر رفتار کنند چرا که در آینده دچار چالش های کمتری از سوی دولت خواهد شد.
 
وی افزود : آستانه سود و دلالی ۱۰۰ درصدی در تولید تراکتور وجود دارد و طبیعتا دولت تنها کاری که توانسته انجام دهد بحث سهمیه بندی است. انحراف در توزیع تراکتور وجود داشته چنانکه حجم تراکتور فروش ازاد در بازار آزاد چندین برابر تراکتورهای تحویل شده است.
 
نامی گفت : قیمت گذاری دستوری برای تراکتور اشتباه است، باید قیمت ها واقعی شود. اگر این اتفاق رخ دهد کشاورز به اسم حمایت از تولید، در صف خرید قرار نمیگیرد.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشینهای کشاورزی (اتماک) ادامه داد : در خصوص ماشین های کشاورزی آنچه که قانون می گوید، موضوعی به عنوان قیمت گذاری وجود ندارد. بر اساس قوانین ماشین های کشاورزی به غیر از چند مورد مشخص، شامل قیمت گذاری دستوری نمی شود. مرکز مکانیزاسیون بر اساس قانون اجازه تعیین قیمت را ندارد.
 
وی در پایان افزود : اجازه بدهند بازار پر افتخار مکانیزاسیون با سابقه بیش از ۷۰ سال به فعالیت درست و اصولی خود ادامه دهد. تولیدکننده ایرانی در بخش خصوصی با هزینه شخصی در نمایشگاه های جهانی شرکت و باعث مطرح شدن صنعت کشاورزی ایران شده است.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207012
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه