میهن صنعت :

ورود خودروهای چند صد هزار دلاری به بازار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی كشور از صدور مجوزهای نهایی و فراهم شدن شرایط شماره گذاری خودروهای بسیار گران قیمت مازراتی در ایران آن هم در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی بشدت ابراز شگفتی كرد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از  پرشین خودرو ، سردار اسكندر مومنی خواستار نظارت های جدی بر روند تولید خودروهای داخلی شد.
وی افزود: سال گذشته شماری خودروی گران قیمت مازراتی از تولیدات شركت خودروسازی فیات، وارد ایران شد اما اجازه شماره گذاری نداشت، تا اینكه امسال دستگاه های مربوطه سرانجام مجوزهای لازم را برای شماره گذاری این خودروها دریافت كردند.

مومنی اضافه كرد: این درحالی است در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی صدور این مجوزها جای بسی شگفتی دارد. حال آن كه متاسفانه برخی خودروسازان داخلی همچنان از نصب ترمز ای.بی.اس روی خودروها به بهانه هزینه بر بودن خودداری می كنند.
وی گفت: در واقع صدور مجوز واردات و شماره گذاری خودروهای چند صد میلیون تومانی از یك سو قابل تامل است و از سوی دیگر كم توجهی به كیفیت تولیدات داخلی نیز تصمیمی دوگانه است كه با واردات این قبیل خودروها منافات جدی دارد.
سردار مومنی در ادامه با رد شایعه پلاك شدن خودروی بوگاتی چند میلیارد تومانی گفت: چنین خودرویی در ایران شماره گذاری نشده است و عكسی كه از یك خودروی بوگاتی روی یك جرثقیل در برخی رسانه ها منتشر شد در واقع مربوط به یك شاهزاده عربی بود كه شماره پلاكش در عكس با رایانه دستكاری شده بود.
وی به ایرنا گفت: نكته قابل توجه این كه پلیس راهنمایی و رانندگی فقط مسئول بررسی شرایط لازم برای شماره گذاری خودروها است. بررسی استاندارد محیط زیست، مجوز سازمان استاندارد، كیفیت و پرداخت تعرفه های لازم از جمله این شرایط است.
براساس این گزارش، گران ترین خودروهای وارداتی مازراتی كه مجوز ورود به كشور را گرفته اند به ترتیب خودرو گرن كابریو اسپورت مای ۱۲ به قیمت ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دلار، كواترو پورت اس پی.جی.تی.اس آوارد مای ۱۲به قیمت ۱۴۶ هزار و ۸۵۰ دلار و گرن كابریو مای ۱۲به قیمت ۱۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار است.
شركت مازراتی یكی از مدل های وابسته به بزرگترین خودروساز ایتالیا یعنی فیات است كه واحد فروش خودروهای خود در ایران را در سال ۲۰۱۲ راه اندازی كرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1736
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه