میهن صنعت :

ورود دلالان به بازار با ورود “ارز آزاد” به حوزه “قیمت‌گذاری خودرو”

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شورای‌رقابت زمانی می‌تواند قیمت خودرو را بر اساس ارز آزاد محاسبه کند که حقوق مردم نیز بر این اساس افزایش یابد، گفت: هم زمان با ورود ارز آزاد به حوزه قیمت‌گذاری خودرو، دلالان به این حوزه ورود خواهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد بیاتیان نماینده مردم کردستان و بیجار در خانه‌ ملت، با بیان اینکه موضع مجلس حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است به محاسبه قیمت خودرو با ارز آزاد اشاره کرد و افزود: لازم است دولت تدبیری در این زمینه بیاندیشد، چرا که در صورت احتساب ارز آزاد بجای ارز مبادله ای، اقشار آسیب‌پذیر جامعه دیگر توان خرید خودروی ارزان‌قیمت ایرانی را هم نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در صورتی شورای‌رقابت می‌تواند سخن از قیمت‌‍گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد بزند که حقوق مردم نیز بر اساس ارز آزاد محاسبه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هم زمان با ورود ارز آزاد به حوزه قیمت‌گذاری خودرو دلالان و واسطه‌ها نیز به این بازار ورود خواهند کرد، اظهار داشت: بهتر است دولت بجای اتخاذ تصمیمات این چنینی با در نظر گرفتن تسهیلاتی جهت بالا رفتن تیراژ تولید خودرو رونق را به این بازار بازگردانده و آن را از تلاطم نجات دهد.

وی اضافه کرد: هم چنین لازم است تسهیلاتی نیز برای مردم جهت خرید خودرو در نظر گرفته شود چرا که در این صورت فضا برای کنترل و تعدیل قیمت‌ها فراهم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه مجلس مخالف تعیین دستوری قیمت خودرو است، تصریح کرد: قیمت خودرو باید در فضای رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین شود اما هم‌اکنون که این مسئله نادیده گرفته می‌شود احتساب ارز آزاد برای قیمت‌گذاری نه به نفع تولید‌کننده و نه به نفع مصرف‌کننده است.

گردش‌مالی فراوان صنایع خودروسازی،علت تحریم این حوزه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در کنار تحریم نفت، تحریم صنایع خودروسازی کشور  در ادامه گفتگو با باشگاه خبرنگاران مهم‌ترین هدف دشمن برای نابودی اقتصاد ما بوده‌است، اذعان داشت: صنایع خودروسازی هم گردش‌مالی فراوان دارد و هم سطح پوشش این حوزه برای اشتغال‌زایی بسیار گسترده است بنابراین دولت نباید اجازه دهد بازار خودرو به راحتی دستخوش تلاطم شود.

بیاتیان گفت: باید تدابیری جهت سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی، تولید و صنعت کشور اتخاذ نماییم زیرا در غیر این صورت اقشار آسیب‌پذیر جامعه که نیاز مبرم به حمایت دارند تحت فشار قرار گرفته و دچار سردرگمی می‌شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه