میهن صنعت :

ورود 1500 دستگاه خودروی خارجی

میهن صنعت :‌ معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بیش از 1500 دستگاه خودرو خارجی توسط واردکنندگان وارد این منطقه شده و مهمترین مساله این خودروها فراهم کردن خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز آنها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیار راستگو در جمع فعالان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی ارس، از تشکیل کمیته خودرو در منطقه آزاد ارس خبر داد گفت: این کمیته متشکل از پنج شرکت وارد کننده خودرو بوده و مباحث عمومی واردات و عرضه خودرو، تامین قطعات و خدمات پس از فروش و سایر مسائل در این رابطه مورد برسی قرار می گیرد.

 

وی جذب سرمایه گذار خارجی را مهمترین برنامه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: این مساله را بصورت جدی پیگیری می کنیم و طی دو ماه گذشته با سیر گسترده سرمایه گذاران خارجی روبرو بوده ایم.

 

راستگو از احداث 140 واحد تولیدی و صنعتی جدید در فاز 2 صنعتی منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: طبق آخرین بررسی‌ها و تعهد سرمایه گذاران طی یک سال آینده شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در ارس خواهیم بود.

 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اقدامات سه ماه گذشته در حوزه صنایع ارس گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر و رفع موانع و تسریع در انجام خدمات لازم برای سرمایه گذاران مدیریت صنایع سازمان را با بکارگیری افراد متخصص و کارشناس متحول کرده‌ایم.

 

وی از پیگیری عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: مباحث دیگری همچون بهداشت، استاندارد و همچنین رفع مشکل واردات انواع مختلف کالا از گمرک جلفا از دیگر برنامه‌های این معاونت است که بصورت جدی درحال پیگیری است.

 

راستگو ادامه داد: اصلاح فرایندها برای کاهش بروکراسی اداری از دیگر کارهای مهمی بوده است که بعد از بررسی های لازم انجام شده است.

 

راستگو افزود: به جهت واگذاری غیر اصولی زمین به سرمایه گذاران و عدم رسیدگی سریع به درخواست ها، مشکلاتی بوجود آمده است که در حال بررسی و حل مسائل آنان هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37628
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه