میهن صنعت:

وزارت نفت درمورد استاندارد بنزین وارداتی اظهار نظر کند

میهن صنعت: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت در مورد کیفیت و استاندارد بودن یا نبودن بنزین وارداتی اظهار کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از ایرنا، سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و رییس کنونی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود گزارش ها نشان می دهد کیفیت بنزین وارداتی بسیار پایین است، نه تنها استاندارد یورو 4 ندارد بلکه دارای استاندارد یورو 2 هم نیست.
به گفته وی گزارشی که این روزها سازمان هواشناسی داده تعداد روزهای هوای پاک را 6 روز اعلام کرد درحالی که زمستان هم نزدیک است اگر زمستان آلودگی هوا اتفاق بیفتند محیط زیست و وزارت نفت چه دلیلی برای آلوده بودن هوا خواهند داشت؟ فقطبنزیننیست که علت اصلی پاک بودن هوا استبنزین، یکی از عوامل است.
معصومه ابتکار روز یکشنبه  اظهار کرد: وزارت نفت در مورد کیفیت بنزینهای وارداتی اظهار نظر کند اما باید بدانیم که نتایج اندازه گیری های انجام شده بر رویبنزینوارداتی کاملا مشخص است.
ابتکار برای اولین بار مضر بودن بنزینهای پتروشیمی برای سلامت جامعه را اعلام کرد و بعد از آن و با اقدامات انجام شده تولید و توزیع بنزینهای پتروشیمی در داخل کشور متوقف شد و مقرر شد روزانه 10 میلیون لیتربنزین وارد شود.
اما اکنون بر روی کیفیت بنزین وارداتی بحث است و برخی اظهار می کنند که این بنزینها دارای کیفیت لازم نیستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56128
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه