میهن صنعت :

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

میهن صنعت : مذاکره با فولکس‌واگن برای نوسازی ۶۵۰۰۰کامیون فرسوده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با زیمنس برای راه‌آهن ۷۰۰ کیلومتری تهران-تبریز خبر داد و گفت: برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون فرسوده با فولکس واگن مذاکراتی انجام شده است.

  عباس آخوندی با یادآوری خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس و 20 فروند هواپیمای ATR اظهار کرد: در رابطه با 6 فرودگاه در شش مرکز استان با شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی مذاکره کرده‌ایم که ظرفیت 5 تا 10 میلوینی نفری جابجایی مسافران را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این‌که در بخش ریلی دو پروژه بزرگ از سوی چینی‌ها تامین مالی شده است، تصریح کرد: چینی‌ها برای ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر 400 کیلومتری تهران-قم-اصفهان و راه‌آهن 1000 کیلومتری تهران-مشهد (برقی)تامین مالی می‌کنند.

وی با اشاره به این که برای راه آهن تهران-تبریز به طول 700 کیلومتر با زیمنس در حال مذاکره هستیم، افزود: همزمان در ارتباط با بحث صنعت ریلی ما بحث نوسازی واگن‌ها و ناوگان را داریم که هم شامل واگن‌های مسافری و هم واگن‌های باری می‌شود. در این باره هم با زیمنس هم با ایتالیایی‌ها مذاکرات مفصل داشتیم. از سوی دیکر  برای بهبود مدیریت در حوزه حمل و نقل ریلی با «دویچه بان» هم یک تفاهم‌نامه امضا شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای نوسازی 65 هزار کامیون با فولکس واگن مذاکراتی انجام شده به توسعه بنادر کشور اشاره کرد و گفت: بندر هرمزگان بیش از 80 میلیون تن ظرفیت در سال دارد. در فاز دوم این بندر پلتفرم آن آماده شده و برای خرید تجهیزات هم توافق کرده‌ایم. ویک بخش سومی دارد که کشورهای مختلف و شرکت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که آلمان هم از جمله آنهاست./تسنیم/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=82730
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه