سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وضعیت آب و هوا در 3 روز آینده

بر اساس خروجی آخرین مدل های هواشناسی، طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز، و جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان های واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بر اساس خروجی آخرین مدل های هواشناسی، طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز، و جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان های واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین طی این مدت برای استان های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران رخ خواهد داد. طی همین مدت برای ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب و نیز ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می شود. امروز چهارشنبه و فردا پنج شنبه شدت بارش در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی مناطق استان های کهگیلویه و بویر احمد، جنوب استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران پیش بینی می شود. از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش در مناطق ذکرشده افزوده می شود.

امروز در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره ای از مناطق هرمزگان رزشد ابر و رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب کشور رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در این مدت وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان و ایلام دو از انتظار نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187745
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه