میهن صنعت:

وقتی مرغ مرکزامور اصناف یک پا دارد /تیونینگ است ؟

در طی هفته جاری گزارشات زیادی را در مورد شرکت داتیس خودرو در جراید وسایت ها مشاهده کردیم ،از یک سو مرکز امور اصناف شرکت هیکو که داتیس خودرو نماینده آن است یک شرکت تیونیگ می خواند واز سوی دیگر شرکت داتیس خودرو با نشان دادن مدارک ثبت شده اثبات می کند تیونینگ فقط بخشی از کار کمپانی می باشد و هیکوشریک تجاری ولوو است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در طی هفته جاری گزارشات زیادی را در مورد شرکت داتیس خودرو در جراید وسایت ها مشاهده کردیم ،از یک سو مرکز امور اصناف شرکت هیکو  که داتیس خودرو نماینده آن است یک شرکت تیونیگ می خواند واز سوی دیگر شرکت داتیس خودرو با نشان دادن مدارک ثبت شده اثبات می کند تیونینگ فقط بخشی از کار کمپانی می باشد  و هیکوشریک تجاری ولوو است .


این کش وقوس ها ما را بر آن داشت تا امروز به سراغ شرکت داتیس خودرو رفته ومستندات آن را به خوبی بررسی نماییم اما قبل از آن در مورد شرکت هیکو ودومدل از خودرو های ولوو که توسط هیکو به ایران آمده بخوبی تحقیق کردیم و سایت شرکت هیکو را مورد بررسی قرار دادیم در سایت شرکت هیکو اسپورتیو به وضوح می توان دید که این شرکت در ابتدا شریک تجاری ولوو است و در سالهای گذشته حتی خودروی V40 ولوو توسط این کمپانی تولید وعرضه شده ودر یکی از بخشهای این کمپانی کار تیونینگ خودرو انجام می شودموضوعی که معلوم نیست چرا از چشمان کارشناسان مرکز امور اصناف پنهان مانده است  .

تااینجا مطلب دقیقا همان چیزی است که شرکت داتیس به آن اشاره داشته وما نیز این موضوع را مشاهده نمودیم ولی بخاطر آنکه بیشتر مطمئن شویم اطلاعات دو خودروی XC90,XC60 را از سایت کمپانی ولوو موتورز در یافت کردیم تا از نزدیک با آنچه نام هیکو بر روی آن است مقایسه کنیم ، برای همین منظور امروز به شرکت داتیس خودرو رفتیم تا این مورد را بیشتر بررسی کنیم. در بررسی اولیه چیزی از تیونینگ دیده نشد وخودرو دقیقا با همان چیزی که کمپانی ولوو آن را خودروی خام خوانده است برابری می کند، تنها فرق خودروی مورد رویت با کاتالوگ کمپانی، شماره شاسی اختصاصی خود هیکو است .

به سایت هیکو ومدارک داتیس خودرو مراجعه کردیم ودیدیم هیکو از سوی کمپانی ولوو این اجازه را دارد  تابر روی محصولات ولوو شماره شاسی اختصاصی خود را درج نماید ، البته دلیل اصلی این کار بخاطر آن است که خودروهای فروخته شده کمپانی هیکو جهت وارانتی خودرو توسط هیکو قابل شناسایی باشد .در همین مورد با علینقی قائم مقام مدیر عامل شرکت داتیس گفتگو کردیم و ایشان اعلام نمودند که کمپانی هیکو حتی این اختیار را دارد تا با همان شاسی بدنه ولوو این خودرو ها را به ما تحویل نماید ولی بخاطر مبحث وارانتی خودروها  ترجیح آن است تا با شاسی هیکو به ما فروخته شود ولی اگر مانع کار مجموعه ما در اینجاست ما حاضریم تمامی محصولات را با شماره شاسی خود ولوو وارد ایران نماییم .

سپس به سراغ قرار داد فی ما بین داتیس خودرو وهیکو رفتیم ، پس از مطالعه قرارداد دیدیم هیچونه مشکلی برای واردات برطبق قوانین شفاف وزارت صمت در این قرارداد وجود ندارد وحتی LOC قرارداد توسط هیکو وولوو مورد تایید قرار گرفته است با این حساب بر طبق قانون چنانچه شرکتی بتواند متعهد بر LOCباشد واردات از آن کمپانی بلامانع است . جای سوال برای ما زیاد بود واز مدیران داتیس خواستیم که مکاتبات خودرا با مرکز امور اصناف در اختیار ما قرار دهند تا ببینیم مانع کار دقیقا کجاست ، تمامی نامه ها را بررسی نمودیم ولی یک نکته در تمامی نامه های پاسخ داده شده برایمان جالب بود .

یک نامه توسط مدیران ارشد سازمان تهیه وهر با ر پس از درخواست داتیس خودرو همان متن وفقط با اضافه شدن شماره نامه جدید به این شرکت با عنوان هیکو تیونینگ کار است ابلاغ شده وحالا سوال اینجاست، که چرا یک سازمان دولتی حتی حق بررسی بیشتر در یک پرونده را برای خود قائل نیست ؟یا چرا سایت شرکت هیکو را کمی بیشتر بررسی نکرده اند وسپس چنین پاسخی را به یک سرمایه گذار بدهند ؟ چرا مرغ سازمان امور اصناف فقط یک پا دارد ؟ مگر به غیر از این است که این سازمان وظیفه دارد تا از سرمایه گذار حمایت کند ، اگر چنین است چرا بیش از چندین بار فقط یک نامه با یک متن معین به شرکت ارسال می شود، آن هم از سوی دو تن از مدیران عالی رتبه مرکز ، آیا این موضوع کوچک که فقط با یک بررسی ساده سایت شرکت هیکو براحتی قابل حل است اینقدر زمان بر است که یک مرکز با آن همه پرسنل وقت بررسی و جلسه مشترک با سرمایه گذار را ندارد ؟

جواب این سوالها خیلی ساده است ، برای حمایت از سرمایه گذار داخلی کمی وقت بیشتر باید گذاشت  واگر کمی با دقت بیشتر ببینید مرغ فقط یک پا ندارد ، می شود با دستگیری از همین سرمایه گذاران وسنگ اندازی نکردن ها بیات مقام معظم رهبری را جامع عمل پوشاند وکارآفرینی کرد .

منبع : خودروپلاس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=145853
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه