میهن صنعت :

ولوو در حال تست یک سیستم هیبریدی جدید روی کامیون کانسپت خود می‌باشد

علاوه بر بهبود مواردی مانند آیرودینامیک و مقاومت بدنه، این کامیون کانسپت ولوو که تصویر آن را مشاهده می‌کنید در حال تست یک سیستم هیبریدی جدید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،این سیستم انرژی را هنگام ترمز گرفتن یا سرازیری و شیب‌هایی با تندی بیش از 1 درجه بازیابی می‌کند. این انرژی بدست آمده سپس در باتری‌ها ذخیره شده و از آن برای تأمین نیروی کامیون در حالت رانندگی الکتریکی در جاده‌های صاف و شیب‌های کم استفاده می‌شود.

کلاس نیلسون، مدیرعامل ولوو تراکس در این مورد می‌گوید: "سیستم هیبریدی نصب شده روی این مدل کانسپت به منظور افزایش بهره وری حمل و نقل طراحی شده و به این صنعت برای دستیابی به یک حمل و نقل پایدار کمک خواهد کرد. با این مدل کانسپت ما تجربه و دانش بسیار با ارزشی کسب خواهیم کرد که به ما در پیشبرد و توسعه این تکنولوژی کمک می‌کند."

علاوه بر این، سیستم پشتیبانی راننده I-See کمپانی ولوو به طور خاص برای این سیستم هیبریدی طراحی شده، به گونه‌ای که با آنالیز و تجزیه و تحلیل اطلاعات توپوگرافی، به صرفه‌ترین حالت رانندگی را از بین گازوئیلی و الکتریکی انتخاب می‌کند.

طبق ادعای ولوو، با کمک سیستم هیبریدی، موتور احتراق داخلی کامیون طی سفرهای طولانی تا 30 درصد زمان رانندگی خاموش می‌باشد و همین امر بین 5 تا 10 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کند.

منبع:خبرخودرو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=115603
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه