میهن صنعت :

پایان بازنگری در ضوابط فروش خودرو ظرف دو هفته آینده

میهن صنعت : پیش بینی می شود ظرف حداقل دو هفته آینده بازنگری در ضوابط فروش و خدمات پس از فروش خودروها به اتمام رسیده و آیین نامه فروش خودرو نهایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران با توجه به اجرای بازنگری در ضوابط فروش و خدمات پس از فروش گفت : پیش بینی می شود ظرف حداقل دو هفته آینده بازنگری در ضوابط فروش و خدمات پس از فروش خودروها به اتمام رسیده و آیین نامه فروش خودرو نهایی شود.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : ضوابط فروش و خدمات پس از فروش از گذشته در وزارت صنایع و معادن تدوین و شرکتهای خودروساز و خدمات پس از فروش ملزم به اجرای آن بودند و دو سال یکبار این ضوابط به روز می شود.

وی تصریح کرد : اخیرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان مجری قانون حمایت از مصرف کنندگان نقطه نظراتی را در خصوص فروش و خدمات پس از فروش داشت به همین جهت از وزارت صنعت و معدن و اداره ماشین سازی و نیرو محرکه این وزارتخانه خواسته است تا ضوابط فروش و خدمات پس از فروش این وزارتخانه را به سازمان حمایت ارائه نمایند .

وی افزود  : بر همین اساس مقرر گردید تا جلساتی با حضور انجمن های تخصصی ، شرکتهای خودروساز ، سازمان حمایت و دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه برگزار شود تا پیشنهادهای سازمان حمایت مورد بررسی قرار گیرد که همچنان این جلسات ادامه داشته و تاکنون موارد فوق نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه با بازنگری اخیر، ضوابط فروش و خدمات پس از فروش تغییرات چندانی نخواهد کرد ، گفت : در تدوین ضوابط فروش و خدمات پس از فروش وزارت صنعت و معدن  تلاش نموده تا دیدگاه حمایت از مصرف کنندگان را لحاظ نماید به عنوان مثال چنانچه تاخیری در تحویل خودروی خریداران صورت گیرد پیش بینی شده که جریمه تاخیر نیز توسط شرکتها پرداخت شود و یا در ضوابط فروش پیش بینی شده که در صورتی که متقاضی رنگ و یا مدل خودروی خود  را بخواهد تغییر دهد ، راهکاری به این منظور در نظر گرفته شده است. پیشنهادهای سازمان حمایت هم اکنون در جلسات کارشناسی در حال بررسی است اما تا کنون نهایی نشده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد : انتظار می رود با نهایی شدن بازنگری در ضوابط فروش و خدمات پس از فروش ،ضمن اینکه دستورالعمل فوق قابلیت اجرا برای شرکتهای خودروساز را  داشته باشد ، سازمان حمایت نیز به عنوان مجری قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو بتواند اهداف و سیاست های خود را در این دستور العمل لحاظ کند.

نعمت بخش همچنین با اشاره به پیشنهاد تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار به عنوان یکی از موارد فوق در بازنگری ضوابط فروش ، گفت : با توجه به طرح این مورد در بازنگری اخیر و تاکید وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن نسبت به این موضوع ، امید است که هر چه سریعتر دخالتهای دولت در بحث قیمت گذاری خودرو پایان یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22828
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه