میهن صنعت:

پایبندی به همه تعهدات مسکنی به جز مسکن ویژه تهرانسر!

میهن صنعت: در حالی که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم تاکید دارد به کلیه تعهدات دولت قبل پایبند است نه تنها از این پایبندی برای پروژه مسکن ویژه تهرانسر خبری نیست بلکه از ابتدای فعالیت مسئولان مسکنی دولت یازدهم قیمت هر واحد این پروژه 56 میلیون تومان افزایش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وزیر راه و شهرسازی که از اولین روز کاری‌ خود وعده داد به همه تعهدات دولت دهم در بخش‌ مسکن پایبند است و بارها تاکید کرد همه تعهدات و وعده‌های مسکن مهر را محقق می‌کند تاکنون درباره پروژه نیمه تمام مسکن ویژه تهرانسر اظهارنظر نکرده است.

 

مسئولان مربوطه وزارت راه و شهرسازی پس از یکسال از زمان پیش‌فروش واحدهای مسکن ویژه تهرانسر در زمینه این پروژه جزئیات جدیدی مطرح کردند که بر اساس آن، مبلغ فروش واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به میزان چشمگیری افزایش یافت و باعث نارضاتی پیش‌خریداران شد البته آنها برای طرح اعتراض و شکایت خود به سازمان ملی زمین و مسکن و مجلس شورای اسلامی هم رفتند اما گویا اعتراضشان شنیده نشد چراکه وزارت راه و شهرسازی بر تغییرات ایجاد شده در پیش‌فروش واحدها تاکید دارد و مهلت برای انعقاد قرارداد این واحدها اعلام کرده و در غیر این صورت متقاضیان حذف می‌شوند.

 

همواره متقاضیان مسکن نسبت به پیش‌خرید واحدهای مسکونی بد گمان هستند و طی سال‌های اخیر تعداد پیش‌خرید واحدهای مسکونی به دلیل تغییر در شرایط قرارداد و افزایش قیمت‌ها طی مراحل ساخت با استقبال کمتری همراه بود اما این بار متقاضیان با اعتماد و خوش‌بینی در پروژه مسکن ویژه تهرانسر سرمایه‌گذاری کردند چراکه طرف حسابشان دولت بود اما گویا بدحسابی بساز و بفروش‌های بخش خصوصی روی مسئولان هم تاثیر گذاشته است!

 

متقاضیان مسکنی که به دلایل مختلفی موفق به ثبت‌نام مسکن مهر نشده بودند، ثبت‌نام و خرید واحد مسکونی در تهران را گزینه مناسبی برای خانه‌دار شدن خود دیدند و به اعتبار حضور دولت به پیش‌فروش کننده برای خرید این واحدها اقدام کردند و درنهایت 2560 متقاضی در شهر تهران واحدهای مسکن ویژه تهرانسر را پیش‌خرید کردند اما پس از پرداخت بخشی از اقساط ، مبلغ نهایی واحد و زمان تحویل آن تغییر کرد.

 

قرار بود تحویل واحدها از نیمه دوم امسال صورت گیرد که به نیمه دوم سال آینده موکول شده است. از آن مهم‌تر افزایش 56 میلیون تومانی قیمت هر واحد است که مبلغ چشمگیری است که پرداخت آن برای متقاضیان دشوار است.

 

بر اساس تغییرات جدید، متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید طی 10 سال 293 ملیون تومان برای هر واحد بپردازند که این پرداختی شامل 141 میلیون تومان قبل از تحویل واحد است که 80 میلیون تومان آن طی چهار قسط 20 میلیون تومانی و 61 میلیون تومان آن به عنوان قسط پنجم باید واریز شود درصورتیکه قرار بود قسط پنجم 45 میلیون تومان باشد یعنی متقاضی قبل از تحویل واحد خود باید 125 میلیون تومان واریز می‌کرد نه 141 میلیون تومان.

 

همچنین بر اساس آنچه اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده باید 112 میلیون تومان به عنوان اقساط 10 ساله به صورت ماهانه پرداخت شود و 40 میلیون تومان باقی مانده پس از تکمیل اقساط 10 ساله یکجا برای سند به نام کردن پرداخت شود.

 

با توجه به وجود 2560 متقاضی در این پروژه و افزایش 56 میلیون تومانی قیمت فروش هر واحد، 143 میلیارد و 360 میلیون تومان به مبلغ کل پروژه اضافه خواهد شد.

 

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده آن دسته از متقاضیانی که قادر به پرداخت این مبلغ نیستند می‌توانند از ادامه طرح انصراف دهند و اقساط پرداخت شده آنها را برمی‌گرداند اما متقاضیان از شهریورماه سال گذشته ثبت‌نام و اقساط خود را پرداخته‌ و روی وعده مسئولان برای تحویل این واحدها حساب کرده‌اند حال پس از یکسال بخواهند از پروژه انصراف دهند زیان می‌کنند لذا مجبور به اجرای خواسته‌های جدید هستند.

 

به گزارش ایسنا زیر بنای هر واحد مسکن ویژه تهرانسر147 متر مربع است که سهم هر واحد 105 متر در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34085
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه