میهن صنعت :

پبشنهاد دولت به مجلس برای واردات ۲ میلیارد دلار خودرو در سال ۹۲

میهن صنعت : خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال ۹۰ و به صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۹۳ هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود که این رقم در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۶.۷ د

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی کمیسیون تلفیق از پیشنهاد دولت برای افزایش حجم واردات خودرو به ۲ میلیارد دلار در سال ۹۲ خبر داد که رشد ۱۰۰درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
نسخه قابل چاپ

 جعفر قادری با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل اعمال برخی محدودیت ها، ثبت سفارش‌ واردات خودرو تا حد قابل توجهی کاهش یافته بود، اظهار داشت: سال گذشته حجم واردات کشور در حوزه خودرو حدود یک میلیارد دلار بود.

وی با بیان این مطلب که در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق نمایندگان دولت گزارشی را از حجم واردات کشور عنوان نمودند،به تسنیم گفت: به استناد گزارش نمایندگان دولت پیش بینی ۵۴ میلیارد دلار واردات کشور در اقلام مختلف مطرح گردید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: البته با رفع برخی از محدودیت ها در ثبت سفارش خودرو در سال ۹۲ پیش بینی افزایش حجم واردات خودرو به ۲ میلیارد دلار نیز عنوان شده است.

قادری در خصوص جزئیات رفع محدودیت هایی که در حوزه واردات خودرو مطرح گردیده مطالبی را عنوان نکرد و گفت: این پیش بینی به استناد گزارش نمایندگان دولت عنوان شده است.

در مارس ۲۰۱۳
فروش رنوی فرانسه در ایران با افزایش ۱۵ درصدی از مرز ۸۰۰۰ دستگاه گذشت

در عین حال شرکت خودروسازی رنوی فرانسه با اشاره به آغاز روند صعودی فروش ماهانه خود در ایران از ابتدای ۲۰۱۳ اعلام کرد فروش محصولات این شرکت در ایران طی مارس ۲۰۱۳ با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

 شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۶۰۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه از محصولات این شرکت در سطح جهان به فروش رفته است.

فروش رنو در ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴.۷ درصد کاهش داشته است. رنو در سه ماه نخست سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۶۳۸ هزار و ۶۷۳ دستگاه خودرو در بازار جهانی به فروش رسانده بود.

میزان فروش جهانی رنو در ماه مارس ۲۰۱۳ نیز ۲۲۹ با کاهش ۷.۵ درصدی نسبت به مارس ۲۰۱۲ به ۲۲۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رسید.
بر اساس این گزارش فروش رنو در بازار ایران نیز کاهش داشته است و در حالی که طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۴۳۹ دستگاه از محصولات این شرکت در بازار ایران به فروش رسیده بود این رقم در سه ماه نخست امسال با کاهش ۳۸ درصدی به ۱۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده است.

در حالی که به ویژه اوضاع نامناسب اقتصادی منطقه یورو علت اصلی افت فروش جهانی رنو بوده است وضع تحریم ها و ایجاد محدودیت های مالی علت عمده کاهش فروش رنو در ایران به حساب می آید.

در عین حال فروش رنو در ایران طی ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۱۳ روندی صعودی را طی کرده است. در حالی که این شرکت در ماه ژانویه امسال تنها ۳ هزار و ۶۱۵ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود این رقم در ماه فوریه با افزایش حدود ۲ برابری به ۷ هزار و ۸۵ دستگاه رسید.

در ماه مارس ۲۰۱۳ نیز فروش رنو در ایران با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

پیش از اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران که از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا گذاشته شد فروش رنو در ایران به طور متوسط ۹ تا ۱۰ هزار دستگاه در ماه بود.
خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال ۹۰ و به صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۹۳ هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود که این رقم در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۶.۷ درصدی به ۱۰۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه