پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی بدهکار متوقف شد

عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برای شناسایی واحدهای صنعتی بدهکار گفت: براین اساس اعطای تسهیلات به واحدهای بدهکار که حتی جزء بدهکاران مشکوک‌الوصول هم محسوب نمی‌شوند، متوقف خواهد شد.


به گزارش ميهن صنعت آرمان خالقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مراجعه برخی تولیدکنندگان به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات و عدم تحقق این مسئله، اظهار داشت: طبق آخرین تصمیم بانک مرکزی، واحدهای صنعتی بدهکار به سیستم بانکی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی از دریافت وام و تسهیلات بانکی محروم خواهند شد.

وی تصریح کرد: تاکنون واحدهای صنعتی بدهکار با بدهی معوق و مشکوک‌الوصول در لیست سیاه قرار می‌گرفتند و از تسهیلات بانکی برخوردار نمی‌شدند اما با تفاهم‌نامه جدید ممکن است واحدهایی که دارای بدهی معوق نباشند نیز به عنوان یک بدهکار معمولی از دریافت تسهیلات بانکی محروم شوند.

خالقی با بیان اینکه واحدهای دارای بدهی مشکوک‌الوصول از دریافت تمام خدمات محروم هستند، گفت: این محرومیت شامل واحدهای بدهکار به سیستم بانکی که فقط چند مورد از اقساط وام آنها عقب افتاده‌است، نمی‌شد ولی براساس تفاهم‌نامه جدید این واحدها نیز از دریافت وام محروم خواهند شد.

وی تأکید کرد: به این ترتیب ممکن است واحدی در لیست مشکوک‌الوصول‌ها قرار نداشته باشد اما در سرفصل بدهکاران به حساب آید و از دریافت تسهیلات محروم شود.

عضو کارگروه حمایت از تولید تصریح کرد: طبق مذاکرات وزارت صنعت و بانک مرکزی، واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات نباید دارای بدهی مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای باشند و کوچکترین اختلافی با هر یک از سازمانهای مربوطه باعث عدم پرداخت تسهیلات و قفل شدن تولید در واحدهای صنعتی خواهد شد.

وی گفت: ممکن است تولیدکننده‌ای با سازمان امور مالیاتی بر سر میزان مالیات پرداختی خود اختلاف داشته باشد و در این صورت، موضوع باید در کمیسیون حل اختلاف بررسی شود که این مسئله زمان‌بر است و همچنان واحد تولیدی را در لیست بدهکاران مالیاتی و محروم از دریافت تسهیلات بانکی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به زودی از واحدهای صنعتی مستقر در استانها در مورد میزان بدهی آنها به سیستم بانکی، تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی استعلام خواهیم کرد تا رقم جدید بدهی بخش صنعت به این دستگاه‌ها مشخص شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1873
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه