میهن صنعت :

پرداخت خسارت جانی تصادفات بدون نیاز به رای دادگاه

با توجه به آمار تصادفات كه توسط منابع رسمی و غیر رسمی منتشر می شود سالانه تعداد زیادی از هموطنان قربانی تصادفات رانندگی شده و یا دچار صدمات بدنی می شوند.


به گزارش «میهن صنعت» به نقل از پرشین خودرو، افراد آسیب دیده در این خصوص دو گروه می باشند: اول آنهایی كه مقصرشان دارای بیمه نامه شخص ثالث می باشد، دوم افرادی كه متاسفانه مقصر حادثه بیمه نامه شخص ثالث خریداری نكرده است.
بر اساس ماده 16 قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 1387، شركتهای بیمه برای گروه اول و صندوق تامین خسارتهای بدنی برای گروه دوم موظفند در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، پس از دریافت گزارش كارشناس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس را ه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشكی قانونی بلافاصله حداقل پنجاه درصد (50%) از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان دیده پرداخت نموده و باقی مانده آنرا پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند.
البته در صورتیكه نرخ دیه تغییر نماید شركت بیمه فقط باقیمانده دیه تعیین شده را براساس نرخ جدید محاسبه و پرداخت می نماید و علی الحساب دریافتی را براساس همان نرخ زمان پرداخت، محاسبه می نماید.
به نوشته صنعت بیمه، در تصادفاتی كه منجر به فوت می شود نیز شركتهای بیمه می توانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رای مراجع قضایی، دیه و دیگر خسارتهای بدنی وارده را پرداخت نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه