میهن صنعت :

پرداخت مطالبات قطعه سازان به صورت زمانبندی اجرایی نشده است

عضوهییت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان بصورت زمانبندی شده گفت: وعده هایی در این مورد داده شده است ولی متاسفانه این پرداختها عملیاتی نشده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضوهییت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان بصورت زمانبندی شده گفت: وعده هایی در این مورد داده شده است ولی متاسفانه این پرداختها عملیاتی نشده است.

محمد رضا نجفی منش گفت: خودروسازان قصد اعطای مطالبات معوقه را دارند منتهی به دلیل کمبود نقدینگی قادر به پرداخت آن نیستند و حتی بخش جزیی از این مطالبات پرداخت شده  ولی بخش عمده آن باقی مانده است.

وی افزود: در صورتیکه این مطالبات به موقع پرداخت نشود فعالیت های تولیدی به تعویق خواهد افتاد و به همین منظور تا کنون 40درصد کاهش تولید داشته ایم و در صورتی که ادامه یابد به 50درصد و تعطیلی کامل می انجامد زیرا قطعه سازان نمی توانند تعهدات بانکها را به طور کامل پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز که نرخ ارز روز به روز افزایش می یابد امکان گشایش اعتبار وجود ندارد و همین باعث می شود مجموعه عوامل تولید متوقف شود.

نجفي‌منش با بيان اينكه صدور بخشنامه‌هايي همچون عدم ارائه تسهيلات مالي و ديگر خدمات به واحدهاي صنعتي داراي معوقات بانكي از شديدترين سختگيري‌هاي داخلي بر ضد صنعتگران است، تصريح كرد: اميدواريم با كاهش محدوديت‌هاي داخلي و پرداخت تسهيلات مصوب بتوانيم وضعيت موجود را ابتدا به شرايط ثبات و سپس بهبود برسانيم. در غير اين صورت زودتر از آنچه تصور شود با تعطيلي صنعت خودرو روبرو خواهيم شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حرف های بسیاری زده می شود ولی از عمل خبری نیست، این در شرایطی است که دولت مصوب کرده که از تسهیلات هزار میلیارد تومان که قرار است به خودروسازان پرداخت شود، 60 درصد سهم قطعه‌سازان باشد در حالیکه این موضوع تحقق نیافته است.

وی در پایان گفت:اگر نقدینگی لازم به دست خودروسازان برسد، به سرعت بدهی های قطعه‌سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3260
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه