میهن صنعت :

پرطرفدارترین خودروی مسابقه ای جهان

پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ مورد یک بازنگری وسیع و کامل قرار گرفته تا در پیست‌های مسابقه در سال ۲۰۱۷ حضوری قدرتمندتر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پشت ظاهر جذاب پرتیراژترین خودروی مسابقه‌ای حال حاضر جهان یک موتور ۶ سیلندر تخت با حجم ۴ لیتر قرار دارد. به لطف تجربیات پورشه در مسابقات اتومبیلرانی، این موتور جمع و جور که اکنون قابلیت‌های آن نیز افزایش یافته توان تولید ۴۸۵ اسب بخار قدرت را دارد.

**طیف وسیعی از جزییات فنی و بعضا ابتکاری بازدهی موتور را بالا برده تا به عنوان یک موتور تنفس طبیعی ضریب اطمینان بالایی در اوج فشار مسابقات داشته و در عین حال تعمیر و نگهداری آن نیز ساده‌تر باشد. از جمله فناوری هایی که برای اولین بار در این پیشرانه بکار رفته در سوپاپ‌ها و روانکاری است. با استفاده از پمپ روغن گریز از مرکز ظرفیت روغن رسانی افزایش یافته است. جنس میل لنگ نیز تغییر کرده تا توان تحمل فشار بالاتری را داشته باشد.

**اعمال تغییرات روی قطعات عقب و جلو موجب شده تا پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ از نظر آئرودینامیک بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته و کشش و کارایی آن افزایش یابد. باله پهن عقب با ۱۸۴ سانتی متر طول کماکان دست نخورده باقی مانده است. مجموعه چرخ‌های قبلی نیز حفظ شده‌اند که شامل رینگ یک پارچه ۱۸ اینچی با قفل مرکزی، تایرهای ساخت میشلن با پهنای ۲۷۰ میلی متر در جلو و ۳۱۰ میلی متر در عقب می‌شود. سازه کلی اتومبیل از جنس آلومینیوم و فولاد است تا استحکام و سبکی را تواما همراه داشته باشد. در نتیجه وزن ۹۱۱ GT3 جدید فقط ۱۲۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

**به گزارش خودرونویس به نقل از ماشین،مهندسان پورشه روی افزایش ایمنی رانندگی نیز تمرکز خاصی داشته‌اند. یک قفس ایمنی جدید راننده را به طور کامل در برگرفته و صندلی راننده با ظاهری سطل مانند و خلاقانه حفاظت کاملی از شانه و سرها انجام می‌دهد. بر روی سقف نیز یک دریچه تعبیه شده تا طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی اتومبیلرانی نجات راننده در زمان حادثه ساده‌تر باشد.

**پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ در همان کارخانه‌ای در اشتوتگارت تولید می‌شود که نسخه خیابانی ۹۱۱ در آن ساخته می‌شود. تیونینگ مربوط به مسابقه توسط شرکت ویساچ انجام شده و حرفه‌ای ترین رانندگان قابلیت‌های آن را آزمایش می‌کنند. از سال ۱۹۹۸ تا کنون ۳۰۳۱ دستگاه از ۹۱۱ GT3 کاپ در مدل‌های ۹۹۶، ۹۹۷ و ۹۹۱ تولید شده است. این تیراژ تولید در کنار آمار قهرمانی‌ها، این اتومبیل را تبدیل به یکی از معتبرترین برندها در مسابقات اتومبیلرانی کرده است.

**پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ در فصل ۲۰۱۷ مسابقات اتومبیلرانی، به ویژه مسابقات پورشه موبیل ۱ و پورشه کاررا کاپ که در کنار مسابقات فرمولا وان در آلمان و آمریکای شمالی برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. به جز آمریکای شمالی از سال ۲۰۱۸ این اتومبیل در سایر مسابقات معتبر دنیا نیز حضور خواهد داشت. درحال حاضر ۲۰ تیم مختلف در سراسر جهان برای سطوح گوناگون مسابقات اتومبیرانی ۹۱۱ GT3 کاپ را به پورشه سفارش داده‌اند.

منبع : خودرو نویس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=92557
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه