میهن صنعت :

پرواز شاخص بورس بر قله‌های 73 و 74 هزار واحد/ بازدهی بورس 93 درصد شد

میهن صنعت : شاخص بورس تهران که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته توانسته بود کانال 72 هزار واحدی را فتح کند، در اولین روز معاملاتی هفته به راحتی در قله های 73 و 74 هزار واحدی به پرواز درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دماسنج بازار سرمایه که در مهر ماه به حرکت پر شتاب خود شدت داده و روزانه قله های جدیدی را فتح می‌کند، در ابتدای معاملات امروز به اخبار امیدوار کننده مذاکرات مثبت هسته ای واکنش مثبت نشان داد و علاوه بر عبور از 73 هزار واحد، توانست قله ی 74 هزار واحدی را به راحتی فتح کند.

 

به این ترتیب مذاکرات مثبت هسته‌ای باعث شد تا قیمت سهام شرکت‌ها به شدت افزایش یافته و شاخص بورس تهران در نیمه معاملات امروز 1587 واحد رشد کرده و از کانال های 73 و 74 هزار واحد عبور کند.

 

افزایش تقاضای شدید در معاملات امروز موجب شد تا صف های خرید سنگین در بورس تهران تشکیل شده و اغلب شرکتهای بورسی با افزایش قیمت مواجه شوند به طوری که در نیمه معاملات امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارسالایشگاه بندرعباس، فولادالایشگاه اصفهان، ملی مس و چادرملو بیشترین تاثیر را در شاخص بورس بگذارند.

 

با 2 رکوردشکنی شاخص بورس تهران در نیمه معاملات امروز بازدهی بورس به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرد و به بیش از 93 درصد رسید و ارزش بازار سرمایه برای اولین بار از 363 هزار میلیارد تومان گذشت.

 

دماسنج بازار سرمایه در حالی به حرکت تند خود ادامه می دهد در هفته گذشته مسئولان نسبت به حرکت پرشتاب شاخص بورس هشدار داده و از سرمایه‌گذاران درخواست کرده‌اند که با توجه به ابهامات برخی صنایع با دقت نسبت به خریداری سهم اقدام کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26617
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه