«میهن صنعت» گزارش می دهد:

پرواز “نرخ بلیط هواپیما” زمین را به مقصد آسمان ترک کرد

با نزدیک شدن به ایام تعطیل که سبب بلند شدن بوی خوش پول می شود تنها بخشی که به خوبی هرچه تمام تر تیکاف می کند قیمت بلیط هواپیما مسیر های پروازی پر فروش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما چند سالی است که میزبان ویژه مسافران کشور بوده. این میزبان حزب باد تنها از 5 درصد کل جمعیت کشور که به سراغ مسافرت با هواپیما می آیند مهمان داری می کند.

با نزدیک شدن به ایام تعطیل که سبب بلند شدن بوی خوش پول می شود تنها بخشی که به خوبی هرچه تمام تر تیکاف می کند قیمت بلیط هواپیما مسیرهای پروازی پر فروش است. این وضعیت شناور بودن قیمت بلیط هواپیما آنقدر چالش برانگیز بوده که صدای شکاف هوا از شدت بالا بودن قیمت بلیط هواپیما تا مجلس شورای اسلامی رفته است، به طوری که چندی پیش یکی از نمایندگان نسبت به قیمت 800 هزار تومانی بلیط تهران ــ بوشهر انتقاد کرده و خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این سرویس‌دهی با این‌همه بی‌نظمی و تأخیر و به‌هم‌ریختگی زیبنده انسان نیست. قیمت بلیط هواپیما در کشورهای همسایه را استعلام کنید تا بدانید در حوزه کاری شما چه به روزگار بوشهری‌ها آمده است».

متاسفانه یکی از مباحث قابل توجه در کشور که نشان از تلاش شبانه روزی مسئولان دارد اوج گیری پی در پی قیمت و سقوط کیفی در بخش های مختلف کشور است. براساس یک بررسی میدانی متوجه این موضوع خواهید شد افزایش قیمت عمدتا با رشد کیفیت صورت می گیرد، اما اهرم های تحریک کننده ی قیمت در کشور ما با دیگر کشورهای دنیا کارکرد متفاوتی دارد به طوری که تعطیلی ها یکی از آسانسورهای جابجایی قیمت بلیط هواپیما بوده و در کمترین زمان ممکن نرخ بلیط هواپیما را به بهترین طبقه در عرش می رساند!

نکته جالب توجه ادعای سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی است.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص بیان کرد: سازمان هواپیمایی نرخ‌ تکلیفی‌ برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد، اما سازمان هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیط ها نظارت عالیه دارد و سازمان و  شرکت‌های هواپیمایی برای ایام تعطیلات هفته آینده بلیط هیچ یک از مسیرهای هوایی خود را گران نکرده است.

همچنین مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن هواپیمایی کشوری در ارتباط  با گرانی بلیط هواپیما بیان کرد: هیچ افزایش قیمتی‌ در نرخ بلیط ها وجود ندارد و اگر در برخی از مسیرها این گرانی مشاهده می‌شود ناشی از سوء استفاده آژانس‌های هوایی و ورود دلالان‌ به این حوزه است.

وی افزود: قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران – مشهد مورخ 13 ،14 و 15 خرداد 250 هزار تومان، مسیر تهران – بوشهر 220 هزار تومان و مسیر تهران – کیش قیمت بلیط 320 هزار تومان تعیین شده که تمامی این نرخ‌ها برای این ایام مناسب است.

براساس گزارش خبرنگار میهن صنعت از آژانس‌های هواپیمایی، قیمت بلیط برخی از مسیرها با رشد 15 تا 20 درصد‌ی به فروش می رسد گرچه لازم به ذکر است که تمامی بلیط ها به صورت آنلاین‌ از شرکت‌های هواپیمایی‌ خریداری می‌شود. در این میان قیمت‌ها در برخی از مسیرها توسط آژانس‌ها دستخوش تغییر قرار می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=153502
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه