پرچمدار جدید آئودی
آئودی به قول خود مبنی بر معرفی یک نمونه جدید در سری مسابقهای این شرکت عمل کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آئودی به قول خود مبنی بر معرفی یک نمونه جدید در سری مسابقهای این شرکت عمل کرد. حالا پرچمدار این کلاس برای آئودی R8 LMS GT2 است که با معرفی در گودوود در کنار R8 LMS GT3، R8 LMS GT4 و RS3 LMS قرار خواهد گرفت.
این خودرو بر اساس نمونه فیس لیفت آئودی طراحی و ساخته شده و با توجه به بال بزرگ عقب و دریچه هوای روی سقف چهرهای بسیار تهاجمی به خود گرفته است. آئودی با این مدل قصد دارد در مسابقات Stephane Ratel Organisation یا همان SRO و در کلاس GT2 مسابقه دهد. آئودی بر روی این خودرو از پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی نسخه عادی استفاده کرده که توان تولید 612 اسب بخار قدرت را داراست اما آئودی با ارتقا این پیشرانه توان آن را به 630 اسب بخار رسانده است.
این خودرو قدرتمندتر و به لطف استفاده زیاد از فیبر کربن در داخل و خارج خودرو و رسیدن وزن آن به 1.350 کیلوگرم، سبکتر از نسخه عادی شده است. این مدل از مدل GT4 100 کیلوگرم سبکتر و نسبت وزن به اسب آن 2.1 کیلوگرم در ازای یک اسب بخار است. یک نکته در خصوص این خودرو وجود دارد که استایل هندسه و ژئومتری این خودرو رابطه نزدیکتر و بیشتری با نسخه اسپایدر دارد در صورتی که این خودرو در اصل مدل کوپه R8 محسوب میشود. همین موضوع راجع به خط برش درها نیز عنوان میشود، اما سقف خودرو متعلق به نمونه کوپه است.
آئودی تغییرات آیرودینامیک متعددی بر روی این خودرو انجام داده است که برخی از آنها شامل CFPR جدید، اسپلیتر باز طراحی شده و دفیوزر متفاوت عقب که در سطح کلاس GT4 میشود. آئودی در حال حاضر سفارشات را برای این خودرو میپذیرد و این خودرو را تا قبل از پایان سال جاری به خریداران تحویل میدهد. قیمت این خودرو 338 هزار یورو یا 380 هزار دلار بدون مالیات عنوان شده است.
انتهای پیام/