پس از تیرماه، هیچ خودرویی با ارز مرجع وارد نشده است

ميهن صنعت: رییس سازمان توسعه تجارت بار دیگر تاکید کرد که واردات خودرو با ارز مرجع مربوط به قبل از اولویت‌بندی کالاهای وارداتی بوده است.

 حمید صافدل در گفت‌وگو با ايسنا، در واکنش به ادعاهایی مبنی بر واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع گفت: تا پیش از اولویت‌بندی کالاهای وارداتی تنها یک نوع ارز دولتی وجود داشت که همه کالاها با آن وارد می‌شدند و خودرو نیز از جمله همین کالا‌ها بود.

او ادامه داد: پس از این‌که تصمیم گرفته شد ارز تخصیصی به واردات شکلی منطقی به خود گیرد، کالاهای وارداتی اولویت‌بندی شد و اتفاقا خودرو و سایر کالاهای لوکس جزو اولویت‌های آخر قرار گرفتند و به همین دلیل تاکنون حتی ارز مبادله‌ای هم به آنها تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به این‌که ارز دولتی یا مرجع تعلق‌گرفته به واردات کالاهای لوکس مربوط به پیش از این اولویت‌بندی – پیش از ماه مرداد – بوده است، گفت: پس از آن به هیچ وجه ثبت سفارش واردات خودرو با ارز مرجع امکان‌پذیر نبوده است.

صافدل با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده به نقل از او افزود: تاکید می‌کنم که واردات خودرو مانند سایر کالاها تا پیش از اولویت‌بندی با یک نوع ارز انجام می‌شده، اما پس از آن همه ثبت سفارش‌ها براساس اولویت‌بندی مصوب بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5056
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه